Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Sınıf : 1/Dönemi : 1
ATA-160
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Zorunlu 2 2 Yazdır
BTE-103
Bilgisayar Donanımı
Zorunlu 4 6 Yazdır
BTE-104
Eğitimde Bilgi Teknolojileri I
Zorunlu 4 8 Yazdır
EGT-101
Eğitim Bilimine Giriş
Zorunlu 3 3 Yazdır
FIZ-137
Fizik I
Zorunlu 2,5 4 Yazdır
ING-101
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
MAT-181
Kalkülüse Giriş I
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
TUR-170
Türk Dili I
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı22,0030,00
Sınıf : 1/Dönemi : 2
ATA-260
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Zorunlu 2 2 Yazdır
BTE-105
Eğitimde Bilgi Teknolojileri ll
Zorunlu 4 8 Yazdır
EGT-102
Eğitim Psikolojisi
Zorunlu 3 3 Yazdır
FIZ-138
Fizik II
Zorunlu 2,5 4 Yazdır
ING-102
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
MAT-182
Kalkülüse Giriş II
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
TUR-270
Türk Dili II
Zorunlu 2 2 Yazdır
BTE-152
Etkili İletişim
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-154
Mesleki İngilizce
Seçmeli 4 6 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı22,0030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 1
BTE-201
Programlama Dilleri l
Zorunlu 4 7 Yazdır
BTE-203
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı
Zorunlu 3 5 Yazdır
EGT-201
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Zorunlu 3 3 Yazdır
UOS-801
Üniversite Ortak Seçmeli I
Zorunlu 2 3 Yazdır
BTE-251
Bilişimde Ergonomi ve Sağlık
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-253
Dijital Fotoğrafçılık
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-261
Bilişimde Güvenlik ve Etik
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-263
Öğretim Yönetim Sistemleri
Seçmeli 4 6 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı20,0030,00
Sınıf : 2/Dönemi : 2
BTE-202
Programlama Dilleri ll
Zorunlu 4 7 Yazdır
BTE-204
Öğretim Tasarımı
Zorunlu 3 5 Yazdır
EGT-202
Ölçme ve Değerlendirme
Zorunlu 3 3 Yazdır
UOS-802
Üniversite Ortak Seçmeli II
Zorunlu 2 3 Yazdır
BTE-252
Eğitimde Grafik ve Animasyon
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-254
Grafik Tasarım
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-262
Eğitimde İnternet Uygulamaları
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-264
Sosyal Ağlar ve Web 2.0/3.0 Ortamları
Seçmeli 4 6 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı20,0030,00
Sınıf : 3/Dönemi : 1
BTE-301
İşletim Sistemleri ve Uygulamaları
Zorunlu 3,5 6 Yazdır
BTE-303
Uzaktan Eğitim
Zorunlu 3 6 Yazdır
BTE-305
Özel Öğretim Yöntemleri l
Zorunlu 3 6 Yazdır
BTE-307
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Zorunlu 3 4 Yazdır
BTE-309
İnternet Tabanlı Programlama
Zorunlu 3 6 Yazdır
EGT-303
Sınıf Yönetimi
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı17,5030,00
Sınıf : 3/Dönemi : 2
BTE-302
Bilgisayar Ağları ve İletişim
Zorunlu 3 6 Yazdır
BTE-304
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Zorunlu 3 6 Yazdır
BTE-306
Özel Öğretim Yöntemleri ll
Zorunlu 3 6 Yazdır
BTE-308
Topluma Hizmet Uygulamaları
Zorunlu 2 4 Yazdır
BTE-310
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi
Zorunlu 3,5 6 Yazdır
EGT-404
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Zorunlu 2 2 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı16,5030,00
Sınıf : 4/Dönemi : 1
BTE-401
Proje Geliştirme ve Yönetimi l
Zorunlu 3 5 Yazdır
BTE-403
Web Tasarımı
Zorunlu 3 6 Yazdır
BTE-405
Okullarda Teknoloji Entegrasyonu
Zorunlu 2 2 Yazdır
EGT-401
Okul Deneyimi
Zorunlu 3 5 Yazdır
BTE-451
Dijital Video Üretimi
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-453
3D Animasyon
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-461
Bilgisayar Destekli İstatistik
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-463
Öğretim Teknolojilerinde Alan Araştırması
Seçmeli 4 6 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı19,0030,00
Sınıf : 4/Dönemi : 2
BTE-408
Proje Geliştirme ve Yönetimi ll
Zorunlu 3 7 Yazdır
EGT-402
Öğretmenlik Uygulaması
Zorunlu 5 8 Yazdır
EGT-406
Rehberlik
Zorunlu 3 3 Yazdır
BTE-452
Eğitsel Bilgisayar Oyunları
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-454
Eğitsel Mesaj Tasarımı
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-462
Öğretmenlik Mesleğinde Örnek Olaylar
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-464
Eğitimde Drama
Seçmeli 4 6 Yazdır
BTE-466
Girişimcilik
Seçmeli 4 6 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı19,0030,00
Toplam156,00240,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Bölüm Başkanı : Doç. Dr. Mustafa KOÇ  
e-mail : mustafakoc@sdu.edu.tr  
Telefon : 0246 211 3865  
Fax : -  
AKTS Koordinatörü : Dr. Öğretim Üyesi VEYSEL DEMİRER  
e-mail : veyseldemirer@sdu.edu.tr  
Telefon : 0246 211 4583  
Fax : 0246 211 4505  
Adres : Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Doğu Yerleşkesi, 32260, Isparta  
Genel Bilgi : Bu bölüm, 21. Yüzyılın ilk ve ortaöğretim öğrencilerini yönlendirecek olan bilgisayar öğretmeni adaylarına mesleki temel bilgi ve becerileri kazandırmak, yeni teknolojilerin kullanıldığı öğrenme ve öğretme ortamlarını tanıtmayı amaçlar.  
Edinilen Ünvan : BÖTE Bölüm Başkanlığının 10.10.2016 tarihli ve 74 sayılı yazısı gereği girildi  
Yeterlilik Düzeyi : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye'de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Kabul Koşulları : Öğrenciler Yükseköğretime YGS'ye (Yükseköğretim Giriş Sınavı) dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan puan türü ile girebilmektedirler.  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : Türkiye'de diğer üniversitelerin benzer bölümlerinden yatay geçiş imkanı vardır.  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programı öğrenme ve öğretme süreçlerini güçlendirmek amacıyla güncel teknolojileri okullara entegre edebilen, teknolojiyi kullanarak diğer kişilerle iletişim kurabilen, multimedya ve web-tabanlı öğretim ürünleri geliştirebilen, teknolojiyi kullanarak farklı öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarına cevap verebilen, okullarda teknoloji liderliği yapabilen ve teknolojinin eğitim ortamlarındaki potansiyelini bilimsel yollarla araştırabilen mezunlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri : Mezunlarımız ağırlıklı ilköğretim okullarında olmak üzere bilgisayar öğretmeni olarak görev yapabilir. Yine eğitim kurumlarında veya şirketlerde eğitim uzmanı, öğretim tasarımcısı veya öğretim teknoloğu olarak çalışabilirler. Ayrıca çeşitli yazılım firmalarında, yazılım geliştirme uzmanı olarak da görev yapabilirler.  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : Başarıyla mezun olan öğrencilerimiz, alanlarında veya yakın alanlarda master ve doktora programlarına başvurabilirler.  
Programın Amaçları : Programın temel amacı güncel bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretme ve öğrenme süreçlerinin etkililik ve verimliliklerini artırmadaki rollerini araştıran ve bu teknolojileri eğitim ortamlarına entegre edebilen bilgisayar öğretmeni ve öğretim teknoloğu yetiştirmektir. Öğrencilerin eğitimde teknoloji entegrasyonu, yapılandırmacı ve teknoloji destekli öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesi, eğitimde hipermedya ve multimedya kullanımı, uzaktan eğitim, e-öğrenme, teknoloji-insan etkileşimi, teknolojinin sosyal ve kültürel etkileri gibi konularda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktadır.  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.  
Mezuniyet Koşulları : Öğrencilerin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden lisans dereceleri alabilmeleri için 240 akts yi başarılı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir.  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : Dersler teorik verilir. Örğün eğitim. Ayrıca son sınıfta öğretmenlik uygulaması dersleri verilmektedir.  
Ders-Program Öğrenme Çıktıları
Ders PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
Bilgisayar Donanımı 5 4 5 5 3 3 4 3 5 5 3 5 0 0 0
Eğitimde Bilgi Teknolojileri I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Fizik I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitim Bilimine Giriş 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kalkülüse Giriş I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Türk Dili I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 1 1 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Türk Dili II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kalkülüse Giriş II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitim Psikolojisi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Fizik II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitimde Bilgi Teknolojileri ll 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Etkili İletişim 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Mesleki İngilizce 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Programlama Dilleri l 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bilişimde Ergonomi ve Sağlık 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Dijital Fotoğrafçılık 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bilişimde Güvenlik ve Etik 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Öğretim Yönetim Sistemleri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Öğretim İlke ve Yöntemleri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Üniversite Ortak Seçmeli I 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Üniversite Ortak Seçmeli II 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ölçme ve Değerlendirme 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Sosyal Ağlar ve Web 2.0/3.0 Ortamları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitimde İnternet Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Grafik Tasarım 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitimde Grafik ve Animasyon 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Öğretim Tasarımı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Programlama Dilleri ll 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
İşletim Sistemleri ve Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Uzaktan Eğitim 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Özel Öğretim Yöntemleri l 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 0 0 0
İnternet Tabanlı Programlama 5 5 1 5 5 5 3 5 5 5 0 5 0 0 0
Bilimsel Araştırma Yöntemleri 3 1 1 1 1 1 1 1 2 5 2 4 0 0 0
Sınıf Yönetimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Topluma Hizmet Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Özel Öğretim Yöntemleri ll 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bilgisayar Ağları ve İletişim 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Proje Geliştirme ve Yönetimi l 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Web Tasarımı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Okullarda Teknoloji Entegrasyonu 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Dijital Video Üretimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
3D Animasyon 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bilgisayar Destekli İstatistik 3 5 1 1 1 1 1 1 3 2 1 1 0 0 0
Okul Deneyimi 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Öğretim Teknolojilerinde Alan Araştırması 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitimde Drama 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Girişimcilik 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Öğretmenlik Uygulaması 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Rehberlik 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Öğretmenlik Mesleğinde Örnek Olaylar 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitsel Mesaj Tasarımı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitsel Bilgisayar Oyunları 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Proje Geliştirme ve Yönetimi ll 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0