of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MALİYE
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02MLY6116
Uluslararası Mali Sistemler
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
2-İbrahim Attila Acar
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Türkiye’nin üye olduğu başlıca uluslararası iktisadi işbirliği kuruluşlarının amaçlarını, işleyiş mekanizmalarını tanıtmak ve Türkiye’nin bu kurumlardaki rolünü değerlendirmektir.
Dersin Hedefleri
Bu dersin amacı Türkiye’nin üye olduğu başlıca uluslararası iktisadi işbirliği kuruluşlarının amaçlarını, işleyiş mekanizmalarını tanıtmak ve Türkiye’nin bu kurumlardaki rolünü değerlendirmektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) IMF ve Dünya Bankası benzeri kurumlarının başlıca faaliyetleri, çalışma mekanizmaları ve küresel ekonomi düzeninde oynadıkları roller öğrenilecektir. 2) Türkiye’nin başlıca işbirliği kuruluşlarında üstlendiği rol ve bu kurumlardan ne öçlüde yararlandığı ve karar mekanizmalarına ne ölçüde katıldığı öğrenilecektir.
Dersin İçeriği
 
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
40
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
16
3
48
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
10
3
30
Ödev
0
0
Ödevler
1
14
14
Devam
0
0
Sunum
1
28
28
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
30
30
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
40
Toplam İşyükü/Saat
180
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
Diğer Kaynaklar
 
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Özel kesimle kamu kesimine yön veren ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorumlama, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme ve çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm önerebilmek.
 
2
Kamu ekonomisi alanında devletin mali durumunu/konumunu belirleyen maliye teorisi, gelir-gider, bütçe ve borçlanma teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgiler ışığında analiz yapabilme ve politika üretilmesi ve uygulamasına katkı sağlayabilmek.