| | | | | | | |
Bölüm |
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Ders Bilgileri |
Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı |
02UAI1114 | Uluslararası Siyaset ve Liderlik Karşılaştırmaları | 3.00 | 0.00 | 0.00 | 3.00 | 6.00 | |
Ders İzleme |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersi Verenler | 3-Esra ZEYNEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Uluslararası siyaset konusundaki önemli olayları ve önemli kişileri öğrenmek 2. Liderlik kuramlarını öğrenmek 3. Uluslararası Siyasi Liderlerin liderlik yaklaşımlarını analiz edebilmek ve yorumlamak 3. Dünya siyaseti ile ulusal siyaset arasındaki bağlantıları kurma. 4. Küreselleşme le birlikte değişen koşullar karşısında geliştirilen politikaları ve liderlik tarzlarını yorumlamak |
Dersin Hedefleri | Uluslararası siyaset konusundaki önemli olayları ve önemli kişileri öğrenmek Liderlik kuramlarını öğrenmek Uluslararası Siyasi Liderlerin liderlik yaklaşımlarını analiz edebilmek ve yorumlamak Küreselleşme le birlikte değişen koşullar karşısında geliştirilen politikaları ve liderlik tarzlarını yorumlamak Dünya siyaseti ile ulusal siyaset arasındaki bağlantıları kurma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Uluslararası siyaset konusundaki önemli olayları ve önemli kişileri öğrenmek Liderlik kuramlarını öğrenmek Uluslararası Siyasi Liderlerin liderlik yaklaşımlarını analiz edebilmek ve yorumlamak Küreselleşme le birlikte değişen koşullar karşısında geliştirilen politikaları ve liderlik tarzlarını yorumlamak Uluslararası Siyaset ve Liderlik Konularında etkili sunum yapma yeteneği kazanmak Uluslararası Siyaset ve Liderlik Konularında bilimsel yayın yapma yeteneği kazanmak |
Dersin İçeriği | Uluslararası Siyasette Liderlik Tarzları ve Karşılaştırması |
Önkoşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Ders İşleme Biçimi | |
Ders Biriminin Seviyesi | |
Değerlendirme Sistemi | Akts/İş Yükü Tablosu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı | Etkinlik | Sayısı | Süresi | Toplam |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 |
Ödev | 1 | 20 | Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Devam | 14 | 0 | Sunum | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | Proje | 1 | 28 | 28 |
Labaratuvar | 0 | 0 | Laboratuvar Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | Arazi ya da Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Seminer | 0 | 0 | Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | İş Yükü Saati(30) | 30 |
Toplam | 100 | Toplam İşyükü/Saat | |
Yıliçiin Başarıya Oranı | 40 | Dersin Akts Kredisi | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Kaynaklar |
Ders Notu | Güncel Makaleler |
Diğer Kaynaklar | Uluslar arası İlişkiler ve Siyaset Teorisi Üzerine Bir Derleme, Der: H.Wllams&M.Wrght,T.Evans.,Siyasal Yayınevi,Ankara,2007. Uluslar arası Politika; İlkeler,Kavramlar,Kurumlar. Mehmet Gönlübol,Syasal Ktabev,Ankara,2000. Küreselleşme Sorgulanıyor., P.Hrst&G.Thompson. Dost Kitabevi,Ankara,2003. Prof.Dr.Hüseyin Bağcı’nın güncel makaleler (Orta-doğu) Örgütsel Davranış, Ünsal Sığrı, Sait Gürbüz, Beta Basım, İstanbul, 2017 Bass and Avolio'nun makaleleri Liderlik üzerine makaleler
|
Materyal |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | |
Materyal Diğer | |
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri |
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse) |
İş Yerleştirmeleri |
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir. |
Bölümün Öğrenme Çıktıları |
No | Bölüm Öğrenme Çıktısı | Katkı Düzeyi |
1 | Uluslararası İlişkiler güncel konularını takip edebilmek ve bu konuları teorik bilgilerle eşleştirebilme | 5 |
2 | Uluslararası politika teorileri öğrenmek ve bu teorileri kullanabilme | 5 |