| | | | | | | |
Bölüm |
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Ders Bilgileri |
Ders Kodu | Ders Adı | Kredi Teorik | Kredi Pratik | Kredi Lab/U | Kredi Toplam | Kredi Ects | Yarı Yılı |
02UAI5144 | Dünya Siyasetinde Asya-Pasifik | 3.00 | 0.00 | 0.00 | 3.00 | 6.00 | |
Ders İzleme |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersi Verenler | 3-Özlem Demirkıran |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere Asya-Pasifik bölgesindeki uluslararası ilişkileri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorum yapabilme yeteneğini sağlamaktır. |
Dersin Hedefleri | Öğrencilerin Asya-Pasifik bölgesinin bölgesel ve küresel boyutta siyasi, ekonomik ve uluslararası ilişkilerine genel bir bakış açısı kazanması Küresel ve bölgesel aktörlerin politikalarının özelliklerini algılaması |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dersin sonunda öğrenciler, Asya-Pasifik bölgesinin jeopolitik konumunu öğrenebilirler. Küresel ve bölgesel güç dengesi bağlamında Asya-Pasifik’te büyük güçlerin temel politikalarını anlatabilirler. 20. yüzyılın başından bugüne bölgedeki temel uluslararası problemleri analiz edebilir ve temel bölgesel güçlerin başlıca dış politikaları konusunda yorum yapabilirler. |
Dersin İçeriği | 19. yüzyılın başından bugüne kadar Asya-Pasifik bölgesindeki siyasi süreçlerin tanıtılması, bölgesel ve küresel güçlerin politikalarının değerlendirilmesi. |
Önkoşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Ders İşleme Biçimi | |
Ders Biriminin Seviyesi | |
Değerlendirme Sistemi | Akts/İş Yükü Tablosu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı | Etkinlik | Sayısı | Süresi | Toplam |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 1 | 60 | Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Devam | 0 | 0 | Sunum | 1 | 30 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 |
Labaratuvar | 0 | 0 | Laboratuvar Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | Arazi ya da Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Seminer | 0 | 0 | Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | İş Yükü Saati(30) | 30 |
Toplam | 100 | Toplam İşyükü/Saat | |
Yıliçiin Başarıya Oranı | 40 | Dersin Akts Kredisi | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Kaynaklar |
Ders Notu | Kullanılmamaktadır |
Diğer Kaynaklar | David Shambaugh and Michael Yahuda. International Relations of Asia, New York: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2014. David C. Kang. China Rising: Peace, Power and Order in East Asia, Columbia University Press, USA, 2007. John Ikenberry and Michael Mastanduno. International Relations Theory and the Asia Pacific, New York: Columbia University Press, 2003. Michael B. Yahuda. The International Politics of the Asia-Pacific, New York: Routledge Curzon, 2011. William H. Overholt (Cev: Fatih Tokatli). Asya, Amerika ve Jeopolitigin Donusumu, Istanbul: Efil, 2011. Zbigniew Brzezinski. Büyük Satranç Tahtası: Amerika'nın küresel üstünlüğü ve bunun jeopolitik gereklilikleri, Çev. Yelda Türedi, İstanbul: İnkılap yayınları, 2005. |
Materyal |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | |
Materyal Diğer | |
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri |
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse) |
İş Yerleştirmeleri |
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir. |
Bölümün Öğrenme Çıktıları |
No | Bölüm Öğrenme Çıktısı | Katkı Düzeyi |
1 | Uluslararası İlişkiler güncel konularını takip edebilmek ve bu konuları teorik bilgilerle eşleştirebilme | 4 |
2 | Uluslararası politika teorileri öğrenmek ve bu teorileri kullanabilme | 2 |