of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02FDB5106
Değerler Eğitimi
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
3-Saadettin ÖZDEMİR
3-Fatih Çınar
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Değerler Eğitimiyle ilgili temel kavramları anlama
Dersin Hedefleri
Öğrenciler değerler eğitimi konusunda bilimsel formasyona sahip olur, değer olgusunu evrense açıdan değerlendirir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Değerler Eğitimiyle ilgili temel alan bilgisi ve uygulanabilecek yöntem ve teknikler konusunda bilgi edinir. Değerler eğitimi konusunda evrensel değerleri kazanır
Dersin İçeriği
Değer?in tanımı, Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar, Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar, Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, Değerler-eğitim ilişkisi, Değerler-eğitim ilişkisi, Toplumsal ve evrensel değerler nelerdir? Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
60
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
1
40
Ödevler
3
15
45
Devam
0
0
Sunum
2
10
20
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
10
10
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
169
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi.
4
2
Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi.
4