of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02FDB5157
İbn Sina Felsefesi
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
3-Hatice TOKSÖZ
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
İbn Sina Felsefesinin ve İbn Sina Felsefesindeki zorunlu, mümkün, mümteni, varlık, yokluk gibi kavramların analizi yapılarak Tanrı-âlem ilişkisinin kavratılması.
Dersin Hedefleri
İbn Sina Felsefesini bütün boyutlarıyla analiz edebilme
Dersin Öğrenme Çıktıları
İbn Sina felsefesini anlama İbn Sina felsefesinde Tanrı-âlem ilişkisini ortaya koyma
Dersin İçeriği
İbn Sina Felsefesinin ve İbn Sina Felsefesindeki zorunlu, mümkün, mümteni, varlık, yokluk gibi kavramların analizi yapılarak Tanrı-âlem ilişkisini inceleme
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
75
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
1
25
Ödevler
6
7
42
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
25
25
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
166
Yıliçiin Başarıya Oranı
50
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
50
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
İbn Sina Felsefesinin boyutları
Diğer Kaynaklar
1. İbn Sina, Kitabu'ş-Şifa Metafizik I, Litera Yayıncılık, İstanbul 2004. 2. İbn Sina, Kitabu'ş-Şifa Metafizik II, Litera Yayıncılık, İstanbul 2005. 3. Robert Wisnovsky, İbn Sina Metafiziği, trc. Halil İbrahim Uçar, Klasik, İstanbul 2010. 4. İlhan Kutluer, İbn Sina Ontolojisinde Zorunlu Varlık, İz Yayıncılık, İstanbul 2002. 5. A. Kamil Cihan, İbn Sİna v e Gazzali'de Bilgi Teorisi, İnsan Yayınları, İstanbul 1998. 6. Ali Durusoy, İbn Sina Felsefesinde İnsan ve Âlemdeki Yeri, İFAv Yayınları, İstanbul 2008. 7.- Atay, H., ?Farabi ve İbn Sina?ya Göre Yaratma?, ISBN: 975-17-2721-9, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2001, Ankara, Türkiye. 8.- Altıntaş, H., ?İbn Sina Metafiziği?, ISBN: 975-17-1837-6, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2002, Ankara, Türkiye. 9.- Atay, H., ?İbn Sina?da Varlık Nazariyesi?, ISBN: 975-17-2719-7, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2001, Ankara, Türkiye. 10.- Kuşpınar, B., ?İbn Sina?da Bilgi Teorisi?, ISBN: 975-11-0797.0, MEB Yayınları, 2001, Ankara, Türkiye. 11.- İbn Sina, ?en-Necat?, I-II, (tah. Abdurrahman Ummeyra), Daru?l-Cîl, 1992, Beyrut, Lübnan.
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi.
 
2
Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi.