of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02FDB5169
Değerler Felsefesi
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Değerin yapısı, oluşumu ve gerçeklikle ilişkisinin ana hatlarını ortaya koymak
Dersin Hedefleri
Değerler felsefesinin bazı temel kavramlarını ve problemlerini anlamak. Değerler felsefesinin temel sorunları,ları değişik felsefi açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazandırır,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Değerler Felsefesi ile ilgili temel kavramları, ahlak teorileri, Felsefi ahlak öğretileri, Etik, değer ve moral kavramlarının öğrenilmesi ve pratikle ilişkisinin belirginleşmesi Bilim dalının amacı, konusu, araştırma alanları, görevleri ve diğer bilimler arasındaki yeri ve problemleri Değer Teorilerini oluşturan temel unsurların araştırılması ve genel bir bakışın oluşması Değer alanıyla ilgili ön plana çıkan düşüncelerin irdelenmesi, temsilcilerinin ve onlara ait metinlerin incelenmesi Değerler felsefesinin temel sorunlarını gerektiği şekilde kavrama ve bu sorunları değişik felsefi açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazandırır
Dersin İçeriği
Değerler felsefesinin temel sorunları, Olgu-değer ilişkisi, değer ve değer yargıları, değerlerin yapısı, kapsamı, kaynağı, değerlerin var olup olmadıkları gibi konular değerler felsefesi içinde incelenir.
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
20
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
4
56
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
1
20
Ödevler
6
7
42
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
20
20
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
40
Toplam İşyükü/Saat
175
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Bedia Akarsu, Ahlak öğretileri, İstanbul 1970. Alasdair Maclntyre, Etikin Kısa Tarihi, İstanbul 2001. Kuçuradi, Ionna İnsan ve Değerleri, Ankara, 1998. Perry, Ralph Barton, General Theory of Value, Massachusetts, 1967. Rescher, Nicholas, Introduction to Value Theory, Prentice Hall Inc, New Jersey, 1969. Allen, R. T., The Structure of Value, Ashgate publish, 1993. Findlay, J.N., Axiolojical Ethics, Macmillan press, 1970. Yalçın, Şehabettin, ed. Bilgi ve Değer, Ankara, 2002. Ülken, H.Z., Bilgi ve Değer, İstanbul, 2001.
Diğer Kaynaklar
Kuçuradi, Ionna İnsan ve Değerleri, Ankara, 1998. Perry, Ralph Barton, General Theory of Value, Massachusetts, 1967. Rescher, Nicholas, Introduction to Value Theory, Prentice Hall Inc, New Jersey, 1969. Allen, R. T., The Structure of Value, Ashgate publish, 1993. Findlay, J.N., Axiolojical Ethics, Macmillan press, 1970. Yalçın, Şehabettin, ed. Bilgi ve Değer, Ankara, 2002. Ülken, H.Z., Bilgi ve Değer, İstanbul, 2001.
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi.
5
2
Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi.
0