of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02FDB5171
Etik Kuramları
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
3-Nejdet Durak
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Ahlak kavramı,değer, değer yargıları ve ahlaki davranışlar ve özellikleri hakkında bilgi vermek
Dersin Hedefleri
Dersin program öğrenim çıktılarıyla ilişkisi konusunda belirlenen katkı düzeyinin gerçekleştirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ahlak Felsefesi ile ilgili temel kavramları, ahlak teorileri, Felsefi ahlak öğretileri, Etik ve moral kavramları Bilim dalının amacı, konusu, araştırma alanları, görevleri ve diğer bilimler arasındaki yeri ve problemleri Ahlak Teorilerini oluşturan temel unsurlar ve bunların anlam ve işlevleri Belirli Ahlak ? etik akımları ve bu akımların temsilciline ait temel metinlerin incelenmesi ve konuyla ilgili bilgi sahibi olma
Dersin İçeriği
Ahlak nedir, bir ilim midir yoksa bir sanat mı? Ahlakın konusu ve metodu; Ahlakın lüzum ve gayesi; Olgu değer ilişkisi, değer ve değer yargıları; Değerlerin meydana gelişi. Etiğin ana problemleri, bu problemlerin tarih içindeki gelişimi ve bugünkü durumu. Etiğin temel prensipleri, etik ve ahlak, etik teoriler, Ahlak Kuramlarının Sınıflandırılması.
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
50
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
4
56
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
5
50
Ödevler
7
7
49
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
20
20
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
177
Yıliçiin Başarıya Oranı
50
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
50
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Hüsameddin Erdem, Ahlak Felsefesi, ISBN:97596771-2-1, Hü-Er Yayınları, Konya 2005 Recep Kılıç, Ayet ve Hadislerin Işığında İnsan ve Ahlak, ISBN 975-389-180-Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1995 Mustafa Çağrıcı, İslam Düşüncesinde Ahlak, ISBN:9758109529, Birleşik Yayıncılık, İstanbul 2000 İsmail YAKIT, Batı Düşüncesi ve Mevlana, ISBN 9754371016, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2000 Macit Fahri, İslam Ahlak Felsefeleri, ISBN 9756329017, çev Atilla Arkan, Muammer İskenderoğlu, İst.2004 Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Diyanet Vakfı Yay, ISBN:9753890786
Diğer Kaynaklar
Hüsameddin Erdem, Ahlak Felsefesi, ISBN:97596771-2-1, Hü-Er Yayınları, Konya 2005 Recep Kılıç, Ayet ve Hadislerin Işığında İnsan ve Ahlak, ISBN 975-389-180-Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 1995 Mustafa Çağrıcı, İslam Düşüncesinde Ahlak, ISBN:9758109529, Birleşik Yayıncılık, İstanbul 2000 İsmail YAKIT, Batı Düşüncesi ve Mevlana, ISBN 9754371016, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2000 Macit Fahri, İslam Ahlak Felsefeleri, ISBN 9756329017, çev Atilla Arkan, Muammer İskenderoğlu, İst.2004 Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Diyanet Vakfı Yay, ISBN:9753890786
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi.
0
2
Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi.
5