of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02FDB6109
Gelişim Dönemleri Özellikleri ve Din-Ahlak Öğretimi
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Ramazan BUYRUKÇU
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
İnsanın Gelişim Dönemlerinin Özelliklerini anlama ve bu dönemlerin Din ve Ahlak Öğretimiyle İlişkisi
Dersin Hedefleri
Gelişim dönemleri ve din ve ahlak öğretimi hakkında bilgiler edinir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Gelişim dönemlerinini psikolojik açıdan özellikleri ve buna uygun din eğitimi yöntem ve tekniklerini öğrenir
Dersin İçeriği
Bebeklik, Çocukluk, Son Çocukluk, İlk Ergenlik, Yetişkinlik, Orta Yaş ve Yaşlılık Dönemi özellikleri ve bu dönemlerde yapılan Ahlak Eğitimi Öğretimi, Problemleri ve Çözümü vb hususların tartışılması
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
60
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
3
14
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
3
14
42
Ödev
1
40
Ödevler
2
20
40
Devam
0
0
Sunum
1
10
10
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
25
25
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
174
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
1. Luella Cole-John Morgan, Çocuk ve Gençlik Psikolojisi, Çev: Halim Vassaf, MEB Yay., 2001, İstanbul Türkiye. 2. Füsun Aytaç, İnsan Yaşamında Psikolojik Gelişim, Beta YAY., 1991, İstanbul Türkiye 3. Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 1991, İstanbul, Türkiye 4. Çiğdem Kağıtçıbaşı, İnsan ve İnsanlar, Evrim Kit. 1988 İstanbul,Türkiye 5. Atalay Yörükoğlu, Gençlik Çağı, Özgür yaya., 1990, İstanbul Türkiye. 6. Haluk Yavuzer, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, 1991 İstanbul Türkiye. 7. İsmail Sağlam, Çocuk ve İbadet, Düşünce Kitabevi, 2003, İstanbul Türkiye
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi.
3
2
Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi.
4