of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02FDB9610
İslam Düşüncesinde Bilgi Problemi
0.00
0.00
0.00
0.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
3-Hatice TOKSÖZ
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Bilginin imkânı ve kaynağı probleminin, bilginin değeri ve sınırının, İslam felsefesinde insan bilgisinin ve Tanrı bilgisinin analizini yapmak
Dersin Hedefleri
Bilgi Probleminin analizi Bilgi Probleminin analizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bilgi Probleminin analizi
Dersin İçeriği
İslam Düşüncesinde genel olarak bilgi probleminin incelenmesi
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
75
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
1
25
Ödevler
7
8
56
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
25
25
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
180
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Bilgi Probleminin analizi
Diğer Kaynaklar
1.- Aydın, İ. Hakkı, Farabî’de Bilgi Teorisi, ISBN: 975-437-462-7, İstanbul 2003. 2.- Kuşpınar, B., İbn Sina’da Bilgi Teorisi, ISBN: 975-11-0797-0, Ankara 2001. 3.- Vural, M., Gazzâlî Felsefesinde Bilgi ve Yöntem, ISBN: 975-8190-72-5, Ankara 2004. 4.- Yakıt, İ, İhvan-ı Safa Felsefesinde Bilgi Problemi, ISBN: 975-404-271-3, İstanbul 1992. 5.- İbn Haldûn, Mukaddime, Beyrut 1993. 6.İbn Rüşd, Tehâfütü’t-Tehâfüt, I-II, Daru’l-Maarif, Kahire 1968 7.Hüseyin Sarıoğlu, İbn Rüşd Felsefesi, Klasik Yayınları, İstanbul 2003. 8. Hüseyin Tunçbilek, İslam Düşüncesinde Allah’ın İlmi, Kaynak Yayınları, İstanbul 2003. 9. İbn Sina, Metafizik, I-II metin ve tercüme, Ekrem Demirli-Ömer Türker, Litera Yayıncılık, İstanbul 2004. 10. İlhan Kutluer, İbn Sina Ontolojisinde Zorunlu Varlık, İz Yayıncılık, İstanbul 2002. 11. M. Cüneyt Kaya, Varlık ve İmkân Aristoteles’ten İbn Sina’ya İmkânın Tarihi, Klasik Yayınları, İstanbul 2011. 12. Robert Wisnovsky, İbn Sina Metafiziği, trc. H. İbrahim Üçer, Klasik Yayınları, İstanbul 2010. 13. Kindi, felsefî Risaleler, trc. Mahmut Kaya, Klasik Yayınları, İstanbul 2002.
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi.
4
2
Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi.
4