of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FİZİK (TR)
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
01FZK5115
Kuantum Mekaniğine Giriş
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
1. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
3-M.Ertan KÜRKÇÜOĞLU 1-Arif BABANLI
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Kuantum Mekaniğinin temel prensiplerini kavratmak.
Dersin Hedefleri
Kuantum Mekaniğinin temel prensiplerinin verilmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) Kuantum Mekaniğinin temel kavramlarını pekiştirir. 2) Kuantum Mekanikteki kavramların problemlere uygulanması hakkında deneyim kazanır. 3) Yörünge açısal momentumu ve spin konularını detaylı olarak açıklayabilir.
Dersin İçeriği
Klasik fiziğe ters düşen olaylar, Parçacık-dalga ikilemi, Dalga paketi, Heisenberg belirsizlik ilkesi, Bohr atom kuramı, De Broglie hipotezi, Zamana bağlı ve zamandan bağımsız Schrödinger Denklemleri, Özdeğer problemi, Beklenen değerler, İşlemciler ve özellikleri, Olasılık genliği, Olasılık Akısı, Dirac gösterimi, Bağlı ve bağlı olmayan sistemlerde Schrödinger denkleminin çözümleri, Kuantum kuramında açısal momentum ve spin.
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
60
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
4
40
Ödevler
4
10
40
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
25
25
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
169
Yıliçiin Başarıya Oranı
50
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
50
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Fevzi Apaydın, “Kuantum Fiziği” Hacettepe Üniversitesi yayınları. 2004, Ankara.
Diğer Kaynaklar
F. Köksal, R. Köseoğlu, “Kuantum Mekaniği” Nobel yayınları. 2006, Ankara.
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Fizik ile ilgili bir çalışma alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, konu hakkındaki bilgisini derinleştirme, bu bilgiyi sorgulayarak değerlendirme, yorumlama, teorik hesaplama veya deneysel uygulamasını yapabilme yeterliklerine sahip olmak.
5
2
Çalışma konusu hakkındaki sınırlı veya eksik veri içeren bilgiye bilimsel yöntemleri kullanarak katkıda bulunmak, bu geliştirilen bilgiyi bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun sorumlulukla kullanmak.
3