of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SOSYOLOJİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02SOS5152
Türkiye'de Eğitim Politikaları
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
3-H. Eylem KAYA
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Bu derste, farklı sosyolojik kuram ve yaklaşımlar doğrultusunda eğitim alanındaki çoğu güncel konu ve sorunların değerlendirilmesinin yanı sıra, Türkiye’de dönemsel olarak uygulanan eğitim politikalarının, bu alana dair yapılmış çeşitli ampirik araştırmalardan derlenen farklı örneklerin karşılaştırılarak tartışılması bağlamında ele alınması amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefleri
Toplumsal gelişim ve değişimde Eğitimin rolünün anlaşılması Kuramsal ve uygulama çerçevesi içerisinde Sosyoloji ve Eğitim ilişkisinin anlaşılması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Eğitimin ve eğitim politikalarının toplumsal fonksiyonunu öğrenmek Eğitim, toplum ve politika İlişkilerini çözümleyebilmek
Dersin İçeriği
Eğitim, Eğitim Politikaları, Küreselleşme, Eğitim-Toplum İlişkisi, Toplumsal Değişimde Eğitim
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
60
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
2
40
Ödevler
1
25
25
Devam
0
0
Sunum
1
2
2
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
30
30
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
171
Yıliçiin Başarıya Oranı
50
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
50
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. Mine Tan, ?Eğitsel Fırsat Eşitliği? (Sosyolojik Bir Kavram Olarak Gelişimi)?, AÜEBF Dergisi, s. 245-259. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50. Songül Sallan Gül ve Songül Boybeyi, ?Cumhuriyet Aydınlanmasının Kısa Tarihi: Köy Enstitülerini Çevreleyen Tarihsel ve Toplumsal Koşullar ve Bugüne Çıkarsamalar?, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 2, Sayı: 3, s.67-93. Fevzi Öz, ?Eğitimde Reform Arayışları ve Köy Esntitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.52-55. Nazife Güngör, Cumhuriyet, Aydınlanma ve Köy Enstitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.58-63. Pakize Türkoğlu, ? Köy Enstitülerinin Dünya Eğitimine Getirdiği Yeni Katkılar?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38. Aykut Acar, ?Eğitim Hizmetlerinde Yeni Liberal Politika ve Uygulamalar: Kamu Hizmeti ve Kamu İstihdamında Dönüşüm Açısından Bir Değerlendirme?, Toplum ve Demokrasi, Yıl:2, Sayı: 3, s. 29-47. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12. Ayşe Gündüz Hoşgör, ?Kız Çocuklarının Okullaşmasına Yönelik Var Olan Politikalar ve Önündeki Engeller?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.161-175. Fevziye Sayılan, ? Küresel Aktörler (DB ve GATS) ve Eğitimde Neo-Liberal Dönüşüm?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Diğer Kaynaklar
Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimine İlişkin İlgili Kaynaklar
Materyal
Dokümanlar
Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimine İlişkin İlgili Kaynaklar
Ödevler
Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimine İlişkin İlgili Kaynakların Okunması
Sınavlar
Final Ödevi
Materyal Diğer
Arasınav Sunumu
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Sosyolojinin temel kavram, kuram ve bilgilerini genişletilmesi ve derinleştirilerek bilimsel araştırmaya dayalı yorumlama yeteneklerini kazanmak.
5
2
Sosyolojide teorinin rolünü ve teorik yaklaşımların sosyal analizlerde, araştırma ve uygulamalarda nasıl kullanıldığını kavramak
1