of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SOSYOLOJİ
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
02SOS9610
Yetişkin Eğitimi Sosyolojisinde Güncel Tartışmalar
3.00
0.00
0.00
3.00
6.00
 
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
0-H. Eylem KAYA
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Yetişkin Eğitimi teroilerinin sosyolojik bakış açısıyla irdelenmesi
Dersin Hedefleri
Yetişkin Eğitimi alanında yer alan teorileri anlamak ve tartışmak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Eğitimin toplumsal fonksiyonunu öğrenmek Eğitim ve toplum İlişkilerini çözümleyebilmek
Dersin İçeriği
Eğitim, Yetişkin Eğitimi, Yetişkin Eğitimi ve Toplum İlişkisi
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
60
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
3
42
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
2
40
Ödevler
1
25
25
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
30
30
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
169
Yıliçiin Başarıya Oranı
50
Dersin Akts Kredisi
6
Finalin Başarıya Oranı
50
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Yetişkin Eğitimi Teroilerine ilişkin güncel makalelerin bulunması
Diğer Kaynaklar
Yaşam Boyu Öğrenme Fevziye Sayılan, Ahmet Yıldız Pegem Akademi Yayıncılık Yetişkin Eğitimi Ahmet Yıldız, Meral Uysal Kalkedon Halk Eğitimi Cevat Geray İmaj Yayınevi Halk Eğitimine Giriş Sudi Bülbül Açıköğretim Fakültesi Yayınları Halk Eğitimi Cevat Celep Anı Yayıncılık Yetişkin Eğitiminde Radyo ve Televizyon Meral Tekin Yüksel Matbaacılık Uzaktan Eğitim Aytekin İşman Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Deneticisi: Rolleri, Yeterlilikleri, Seçilmesi, Yetiştirilmesi Hüseyin Başar Pegem Akademi Yayıncılık Toplum Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği Emre Kongar Remzi Kitabevi Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Mübeccel Kıray Bağlan Yayıncılık Vatandaşlık, İnsan Hakları ve Demokrasi Pegem Akademi Yayıncılık Ana-Baba Eğitimi Rıfat Miser Ankara Üniversitesi Halk Bilimi ve Eğitim Ömer Yılar Pegem Akademi Yayıncılık Yaşam Boyu Öğrenme Sempozyum Bildirileri ve Tartışmalar Pegem Akademi Yayıncılık Yetişkin Eğitimi İhsan Kurt Nobel Yayıncılık Yetişkin Öğrenenler: Göz Ardı Edilen Bir Kesim Çev. Serap Ayhan, Knowles, M. Ankara Üniversitesi Halk Eğitiminin Anlamı Çev. Celal Şentürk, Lindeman E. C. Halk Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış Çev.Turhan Oğuzkan, Lowe,J. Türkiye Milli Komisyonu, Ankara Halk eğitimi ve Halk Kütüphaneleri Ayşe Üstün Berdan Matbaası Yetişkinler Eğitimi Ahmet Duman Ütopya Ezilenlerin Pedagojisi. Çev. Erol Özbek, Freire, P. Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi) Rıfat Okçabol İstanbul Der Yayınları Halk Eğitimi Metotları Milli Eğitim Basımevi Cumhuriyet Döneminde Yetişkin Eğitimi Rıfat Okçabol İstanbul Tarih Vakfı Yayınları Anne-Baba Eğitimi Aysel Çağdaş Eğitim Kitabevi Okuryazarlık: Sözcükleri ve Dünyayı Okumak Çev.Serap Ayhan, Freire, P. İmge Kitabevi Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide Sharan B. Merriam et al. The Adult Learner, Sixth Edition: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development Malcolm S. Knowles et al. Enhancing Adult Motivation to Learn: A Comprehensive Guide for Teaching All Adults Raymond J. WlodkowLearning to Learn: Making the Transition from Student to Life-Long Learner Kenneth A. Kiewraski Training Adults: Life Long Learning Robert E. Ripley Adult Learners: Understanding and Instructing Robert E Ripley Planning Programs for Adult Learners: A Practical Guide for Educators, Trainers, and Staff Developers, Rosemary S. Caffarella Adult and Continuing Education: Theory and Practice Peter Jarvis Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice Peter Jarvis The Sociology of Adult and Continuing Education Peter Jarvis Globalization, Lifelong Learning and the Learning Society: Sociological Perspectives Peter Jarvis The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction Sharan B. Merriam
Materyal
Dokümanlar
Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 1-20, No: 150. Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 6-19. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 46-54/65-80, No: 150. Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 76-90/92-106/138-153/191-202. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 170. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107. Bülent Akdağ, ?Alternatif Eğitim Modelleri?, Zil ve Teneffüs Dergisi, Sayı: 6, 2006, s.34-44. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50. Songül Sallan Gül ve Songül Boybeyi, ?Cumhuriyet Aydınlanmasının Kısa Tarihi: Köy Enstitülerini Çevreleyen Tarihsel ve Toplumsal Koşullar ve Bugüne Çıkarsamalar?, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 2, Sayı: 3, s.67-93. Fevzi Öz, ?Eğitimde Reform Arayışları ve Köy Esntitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.52-55. Nazife Güngör, Cumhuriyet, Aydınlanma ve Köy Enstitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.58-63. Pakize Türkoğlu, ? Köy Enstitülerinin Dünya Eğitimine Getirdiği Yeni Katkılar?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38. Aykut Acar, ?Eğitim Hizmetlerinde Yeni Liberal Politika ve Uygulamalar: Kamu Hizmeti ve Kamu İstihdamında Dönüşüm Açısından Bir Değerlendirme?, Toplum ve Demokrasi, Yıl:2, Sayı: 3, s. 29-47. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12. Ayşe Gündüz Hoşgör, ?Kız Çocuklarının Okullaşmasına Yönelik Var Olan Politikalar ve Önündeki Engeller?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.161-175. 1. İkram Çınar, ?Eğitimin Tarihsel Temelleri?, Eğitim Üzerine, (Ed.) Erdal Toprakçı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002, s. 45-55. 2. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91. 3. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518. 4. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. 5. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820. 6. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127. 7. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. 8. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. 9. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46.
Ödevler
Yetişkin Eğitimi Teorilerinin İncelenmesi Kültürler arası Biyografi Çalışması
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Sosyolojinin temel kavram, kuram ve bilgilerini genişletilmesi ve derinleştirilerek bilimsel araştırmaya dayalı yorumlama yeteneklerini kazanmak.
5
2
Sosyolojide teorinin rolünü ve teorik yaklaşımların sosyal analizlerde, araştırma ve uygulamalarda nasıl kullanıldığını kavramak
5