of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
MAT-173
Kalkülüse Giriş
2.0
0.0
1.0
2.5
4.0
1. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Matematik Bölümü Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları
Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Amacı
Kalkülüse giriş dersinde öğrencilere işletme, iktisat, ekonomi alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir.
Dersin Hedefleri
Polinom, üstel ve logaritmik fonksiyonları öğretmek
Fonksiyon grafiği çizimini öğretmek
Ekonomi ile ilgili temel denklem ve eşitsizlikleri çözmeyi öğretmek
Dersin Öğrenme Çıktıları
1. Polinom, Üstel ve logaritmik fonksiyonları içeren temel eşitlik ve eşitsizlikleri çözebilmesi,
2. Temel fonksiyonlara aşina olması, bu fonksiyonları çizebilmesi, grafikten fonksiyon hakkında bilgi edinmesi,
3. Temel matematik konularını ekonomi problemlerinde kullanabilmesi,
4. Ekonomi alanındaki (başa baş analizi, arz-talep denklemleri gibi) problemleri çözebilmesi,
5. Faiz konusundaki temel kavramlara aşina olması arzu edilmektedir.
Dersin İçeriği
Denklemler ve eşitsizlikler, denklem sistemleri, fonksiyonlar ve grafikleri, faiz hesapları, matrisler, determinant.
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
  
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
   
Kısa Sınav
  
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
   
Ödev
  
Ödevler
   
Devam
  
Sunum
   
Uygulama
  
Proje
   
Labaratuvar
  
Laboratuvar Çalışması
   
Proje
  
Arazi ya da Alan Çalışması
   
Atölye
  
Ara Sınavlar
   
Seminer
  
Yarıyıl Sonu Sınavı
   
Arazi Çalışması
  
İş Yükü Saati(30)
 
Toplam
 
Toplam İşyükü/Saat
 
Yıliçiin Başarıya Oranı
 
Dersin Akts Kredisi
 
Finalin Başarıya Oranı
  
Toplam
  
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
1.İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçin Genel Matematik, Çeviri Editörü: Prof.Dr. Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınları, 12. Baskıdan Çeviri, 2011

2. FiniteMathematicsfor Business, Economics, Life Sciences, andSocialSciences, by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen, 13th ed.,Prentice-Hall.

3. Ross, Sheldon M., An ElementaryIntroductionto Mathematical Finance, 3rd Edition, Cambridge UniversityPress, 2011.
Materyal
Dokümanlar
Dersle ilgili dokümanlara ve duyurulara (pdf formatında sunular gibi) OBS sisteminden ve/veya derse ait http://w3.sdu.edu.tr/kalkulus internet sayfasından ulaşılabilir.

Ödevler
http://w3.sdu.edu.tr/kalkulus sayfasından ilan edilecektir


Sınavlar
http://w3.sdu.edu.tr/kalkulus Sayfasından ve öğrencilerin kendi bölüm sekterliklerinden ilan edilecektir

Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek.
 
2
Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.