of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Fen - Edebiyat Fakültesi Arkeoloji İ.Ö.
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ARK-116
Batı Anadolu Protogeometrik ve Geometrik Dönem Seramik Ekolleri
3.0
0.0
0.0
3.0
4.0
2. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Mehmet Kaşka
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Batı Anadolu'daki Myken, Protogeometrik ve Geometrik Seramik Merkezleri ve ekolleri hakkında bilgi edinmek.
Dersin Hedefleri
Batı Anadolu'da Bronz Çağdan itibaren çarkta imal edilmiş yerel ve ithal seramikleri Myken Döneminden itibaren Geç Geometrik Dönem (MÖ. 760-700) tanımak. Batı Anadolu'da özellikle Geometrik Dönemin ortasından (MÖ. 850-760) itibaren yerel pazar için kendisine özgü vazo dekore eden Karia atölyesini ve özelliklerini tanımak. Bölgesel özellikleri karşılaştırmalı olarak görmek, tanımak.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Batı Anadolu'da Bronz Çağdan itibaren çarkta imal edilmiş yerel ve ithal seramikleri Myken Döneminden itibaren Geç Geometrik Dönem (MÖ. 760-700) tanımak. Batı Anadolu'da özellikle Geometrik Dönemin ortasından (MÖ. 850-760) itibaren yerel pazar için kendisine özgü vazo dekore eden Karia atölyesini ve özelliklerini tanımak. Bölgesel özellikleri karşılaştırmalı olarak görmek, tanımak.
Dersin İçeriği
Batı Anadolu'da Bronz Çağdan itibaren çarkta imal edilmiş yerel ve ithal seramikleri Myken Döneminden itibaren Geç Geometrik Dönem (MÖ. 760-700) tanımak. Batı Anadolu'da özellikle Geometrik Dönemin ortasından (MÖ. 850-760) itibaren yerel pazar için kendisine özgü vazo dekore eden Karia atölyesini ve özelliklerini tanımak. Bölgesel özellikleri karşılaştırmalı olarak görmek, tanımak.
Önkoşul Dersleri
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
100
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
5
70
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
4
56
Ödev
0
0
Ödevler
0
0
0
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
0
0
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
0
0
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
0
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
0
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
4
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Mehmet Kaşka ders notları
Diğer Kaynaklar
C. Özgünel, Mykenische Keramik in Anatolien (Bonn 1996); E. Akurgal, Eski İzmir I, Yerleşme Katları ve Athena Tapınağı (Ankara 1983); C. Özgünel, Karia Geometrik Seramiği I (Ankara 1979); M. Bulba, Geoometrische Keramik Kariens (Mainz 2010); P. A. Mountjoy, Mycenaean Pottery. An Introduction (Oxford 1991); A. Furumark, Mycenaean Pottery: Analysis and Classification, Chronology (Atina 1972)
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
 
0
2
 
0
3
 
0