of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Fen - Edebiyat Fakültesi Arkeoloji İ.Ö.
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
ARK-235
Klasik Dönem Seramiği I
2.0
0.0
0.0
2.0
4.0
3. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
Mehmet KAŞKA
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Geç Arkaik Dönemde (M.Ö. 525-490) pişmiş topraktan yapılmış vazoların dekorasyon stilleri hakkında bilgi kazandırmak. Erken kırmızı figür vazo ressamlarını ve kişisel özelliklerini tanıtmak. Bu dönem vazolarında resmedilen konuları incelemek, ortaya çıkan yeni kap formlarını ve gelişimlerini tanıtmak.
Dersin Hedefleri
Klasik Dönem seramiğinin erken aşaması hakkında bilgi kazandırmakGeç Arkaik Dönemde (M.Ö. 525-490) pişmiş topraktan yapılmış vazoların dekorasyon stilleri hakkında bilgi kazandırmak. Erken kırmızı figür vazo ressamlarını ve kişisel özelliklerini tanıtmak. Bu dönem vazolarında resmedilen konuları incelemek, ortaya çıkan yeni kap formlarını ve gelişimlerini tanıtmak.
Dersin Öğrenme Çıktıları
1) Klasik Dönem seramik stillerini tanımak
2) Bölge özelliklerini algılayabilmek
3) Klasik Dönem sanat ekollerinin etkileşimleri hakkında bilgi kazanma Geç Arkaik Dönemde (M.Ö. 525-490) pişmiş topraktan yapılmış vazoların dekorasyon stilleri hakkında bilgi kazandırmak. Erken kırmızı figür vazo ressamlarını ve kişisel özelliklerini tanıtmak. Bu dönem vazolarında resmedilen konuları incelemek, ortaya çıkan yeni kap formlarını ve gelişimlerini tanıtmak.
4) Klasik Dönem ressam ve stileri belirleme yeteneği kazanmak.
Dersin İçeriği
Klasik Dönem seramik ekolleri.Geç Arkaik Dönemde (M.Ö. 525-490) pişmiş topraktan yapılmış vazoların dekorasyon stilleri hakkında bilgi kazandırmak. Erken kırmızı figür vazo ressamlarını ve kişisel özelliklerini tanıtmak. Bu dönem vazolarında resmedilen konuları incelemek, ortaya çıkan yeni kap formlarını ve gelişimlerini tanıtmak.
Önkoşul Dersleri
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
100
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
2
28
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
3
42
Ödev
0
0
Ödevler
0
0
0
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
30
30
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
0
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
4
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
Mehmet Kaşka ders notları
Diğer Kaynaklar
1) Erika Simon- Max Hirmer, Die griechischen Vasen (2nd ed.)
2) Mary B. Moore, The Athenian Agora. Attic red-figured and white-ground Pottery (Princeton, 1997).
3) J. D. Beazley, Attic Red Figure Vase Painters (Oxford 1963)
4) J. Boardman, Rotfigurige Vasen aus Athen (Mainz 1981)
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
 
4
2
 
3
3
 
5