of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Fen - Edebiyat Fakültesi Biyoloji İ.Ö.
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
BIO-435
Bitki Hücresi
2.0
0.0
0.0
2.0
4.0
7. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Doç. Dr. Yasemin COŞKUN
Dersin Yardımcıları
 
Dersin Amacı
Ders, yüksek organizasyonlu bitkilerde hücrede sitoplazmanın, maddelerin ve spesifik organellerin yapısını göz önünde bulundurarak bitki hücresinin üretken özelliğini anlatmaktır.
Dersin Hedefleri
Bitki hücresinin bilimsel ayrıntısını ve uygulamadaki yerini öğretmektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
1- Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanmak,
2- Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanmak ve bu süreçte ortaya çıkabilecek karmaşık durumlarda sorumluluk almak,
3- Biyoloji alanında ortaöğretimde kazanmış oldukları belirli seviyedeki bilgi, beceri ve yetkinlikler üzerine kendi alanlarının en yeni bilgilerini içeren, ders araç ve gereçlerini kullanarak daha kapsamlı ve ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak.
Dersin İçeriği
Hücre bilimi ve mikroskobun tarihsel gelişimi, diğer Biyoloji disiplinleri ile ilişkisi. Bitki hücresinin sitoplazmik yapısı. Sitoplazmanın kimyasal özellikleri, nem ve kuru madde tayini, kimyasal özelliklerinin yapay kültür ortamlarının hazırlanışına katkısı. Sitoplazmanın kimyasal özellikleri, nem ve kuru madde tayini, kimyasal özelliklerinin yapay kültür ortamlarının hazırlanışına katkısı.Sitoplazmanın fiziksel özellikleri (ozmos, plazmoliz, transpirasyon, iyon antagonizması, şişme, misel yapısı vb.) Önemli organeller ve görevleri, ergastik maddeler. Çekirdek (genom, kromozom ve gen organizasyonları), çekirdekçik. DNA?nın yapısı, replikasyon ve translasyon, genetik kodlama. Hücre devri ve kantitatif analizi (mitotik indeks). Kromozomun görevleri, karyotip analizi. Gen ve gen mutasyonları. Hücre bölünmesi; mitoz ve mayoz. Hücre çeperi yapısal özellikleri, kalloz duvarı ve önemi. Hücre senkronizasyonu radyoizotopların hücre seviyesinde kullanılışı. Çeperi ve görevleri bakımından özelleşmiş bitki hücrelerinin tanımlanması.
Önkoşul Dersleri
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
0
0
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
2
28
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
4
56
Ödev
0
0
Ödevler
2
10
20
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
  
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
10
10
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
 
Toplam İşyükü/Saat
0
Yıliçiin Başarıya Oranı
0
Dersin Akts Kredisi
4
Finalin Başarıya Oranı
0
 
Toplam
0
 
Kaynaklar
Ders Notu
 
Diğer Kaynaklar
 
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
 
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
 
5
2
 
5
3
 
5