of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
CEK-368
İktisat Okulları ve Emek Piyasaları II
3.0
0.0
0.0
3.0
5.0
6. Yarıyıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersi Verenler
Yrd. Doç. Dr. Utku ONGUN
Dersin Yardımcıları
-
Dersin Amacı
İktisat okulları ve emek piyasaları II dersinin amacı toplumsal bilim olan iktisat bilimin temel prensiplerini irdelemektir. Heterodpks iktisat ile ilgili bilgiler kazandırmaktır.
Dersin Hedefleri
İktisadi düşünce tarihinin tanımı, kapsamı, yöntemi ve diğer bilim dalları ile ilişkisi. Merkantilizm. Fizyokrasi. Klasik iktisadi düşünce. Klasik iktisadi düşünceye tepkiler: Tarihçi okul, kurumsalcı akım, himayeci görüş, sosyalist iktisadi düşünce. Neoklasik iktisadi düşünce. Çağdaş iktisadi düşünce akımları: Keynezyen görüş, parasalcı görüş, yeni düşünce akımları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
1. İktisadi ve toplumsal ilişki ve sorunların kavramlaştırılması, açıklanması ve çözüm önerileri geliştirilmesi için gerekli,
2. Günlük yaşamda karşılaşın birey ya da firma davranışları ve piyasa yapılarına ilişkin değişim ve gelişmeleri, ileri düzeyde analitik-teorik bir çerçevede çözümleyerek, çözüm önerileri geliştirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
3. Modern iktisat biliminin iktisadi çözümleme ve öngörülerinde kullandığı, gelişmiş analitik (matematik, mantık) ve ampirik (istatistik, ekonometri) yöntem ve teknikleri kullanma becerisine sahiptir.
4. Bir sosyal bilim olarak iktisadın diğer sosyal bilimlerle (tarih, sosyoloji, hukuk, siyaset bilimi, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin iktisadı zenginleştireceğinin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisine sahiptir.
5. İktisadi ve toplumsal değişme ve gelişmeleri, tarihsel ve kurumsal boyutları ile değerlendirebilme ve bu alanlarda bilimsel çalışma yapabilme bilgi ve yetisine sahiptir.
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevre kirliliği gibi toplumsal sorunları izleyebilme, tartışma, katkı sağlama bilincine ve becerisine sahiptir.
7. Ulusal-Uluslararası düzeyde, işsizlik, enflasyon, iktisadi ve finansal krizler gibi makroekonomik sorunları, ileri düzeyde analitik-teorik bir çerçevede çözümleme, öngörülerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
Dersin İçeriği
İktisadi düşünce tarihinin tanımı, kapsamı, yöntemi ve diğer bilim dalları ile ilişkisi. Merkantilizm. Fizyokrasi. Klasik iktisadi düşünce. Klasik iktisadi düşünceye tepkiler: Tarihçi okul, kurumsalcı akım, himayeci görüş, sosyalist iktisadi düşünce. Neoklasik iktisadi düşünce. Çağdaş iktisadi düşünce akımları: Keynezyen görüş, parasalcı görüş, yeni düşünce akımları.
Önkoşul Dersleri
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
1
40
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
14
5
70
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
14
4
56
Ödev
1
20
Ödevler
0
0
0
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
0
0
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
1
40
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
20
20
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
0
Toplam
100
Toplam İşyükü/Saat
161
Yıliçiin Başarıya Oranı
40
Dersin Akts Kredisi
5
Finalin Başarıya Oranı
60
 
Toplam
100
 
Kaynaklar
Ders Notu
-
Diğer Kaynaklar
iktisat okulları ve emek piyasası,
Makro İktisat,
İktisat tarihi
Materyal
Dokümanlar
-
Ödevler
-
Sınavlar
ara sınav ve final
Materyal Diğer
-
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri ve ilgili alanlarda analiz ve sentez yapabilme becerisine sahip olmak.
2
2
Bilgiyi pratiğe dökebilme becerisini elde etmek.
3
3
Planlama ve zaman yönetimini kazanmak.
3