of0
Export
SDÜ Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Ders İçeriği
Bölüm
Tıp Fakültesi Tıp Fakültesi
Ders Bilgileri
Ders Kodu
Ders Adı
Kredi Teorik
Kredi Pratik
Kredi Lab/U
Kredi Toplam
Kredi Ects
Yarı Yılı
TIP404
İç Hastalıkları
120.0
120.0
0.0
12.0
16.0
4. Yıl
Ders İzleme
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersi Verenler
1-M.Numan Tamer
1-M.Tuğrul Sezer
1-Yıldıran Songür
2-M.Cem Koçkar
2-Ş.Ercan Tunç
2-Mehmet Şahin
3-E.Güçhan Alanoğlu
3-
3-Murat Koçer
Dersin Yardımcıları
6-Dr.Gökhan Aksakal
6-Dr.
6-Dr.Mete Akın
6-Dr.İsmail Hakkı Ersoy
7-Dr.Halil Demirkan
7-Dr.Ahmet Aklan
7-Dr.Oğuzhan Aksu
7-Dr.Fatma Erçin
7-Özgür Değer
7-Özgür Arıcı
7-Alpaslan Çelik
7-İrem Arı
7-Dilara Bayram
7-Nihal Baş
7-Fatma Özen
Dersin Amacı
İç hastalıklarında temel kavramlar öğretmek. Öğrencilere İç hastalıklarına dahil disiplinleri (Romatoloji, allerji ve immunoloji, hematoloji, endokrinoloji, gastroenteroloji, onkolji, nefroloji ve geriatriyi) ilgilendiren hastalık ve durumların tanılarını koymada anamnez alma, fizik muayenenin yapılışı ve laboratuvar bulgularını değerlendirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır. Eğitim teorik bilgi ve pratik beceriler eşit ağırlıklı olarak verilmektedir.
Dersin Hedefleri
İç hastalıklarında temel kavramlar öğretmek. Öğrencilere İç hastalıklarına dahil disiplinleri (Romatoloji, allerji ve immunoloji, hematoloji, endokrinoloji, gastroenteroloji, onkolji, nefroloji ve geriatriyi) ilgilendiren hastalık ve durumların tanılarını koymada anamnez alma, fizik muayenenin yapılışı ve laboratuvar bulgularını değerlendirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır. Eğitim teorik bilgi ve pratik beceriler eşit ağırlıklı olarak verilmektedir
Dersin Öğrenme Çıktıları
1- Anamnez alma ve sistemik muayene yöntemlerini öğrenmek ve klinik pratik uygulamalarını yapmak
2- Endokrinolojik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
3- Gastroenterolojik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
4- Nefrolojik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
5- Hematolojik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
6- Romatolojik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
7- Onkolojik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
8- Geriatrik hastalıklara yaklaşım. Bu hastalıkların epidemiyolojisi, etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve temel tedavi yaklaşımlarını öğrenmek ve pratik uygulama yapmak.
Dersin İçeriği
İç hastalıklarında anamnez, fizik muayene. Gastrointestinal kanamalar, asitli hastaya yaklaşım, inflamatuar barsak hastalıkları, pankreatitler, hepatitler, karaciğer sirozu, karaciğer tümörleri, peptik ülser, gastrointestinal sistem tümörleri, anemiler, lösemiler, lenfomalar, kanama diatezleri, kan ürünleri, plazma hücre hastalıkları, böbrek yetmezlikleri, hipertansiyon, sıvı elektrolit ve asit baz dengesi, glomerülonefritler, tübülointerstisyel hastalıklar, obezite, metabolik sendrom, diabetes mellitus, hipoglisemiler, tiroid hastalıkları, dislipidemiler, surrenal ve hipofiz hastalıkları, kanserli hastaya yaklaşım, paraneoplastik sendromlar, onkolojik aciller, kanser tedavisi, immün sistem, immün yetmezlikler, kollajen doku hastalıkları, vaskülitler, gut hastalığı, spondiloartropatiler, geriatrik hastalara yaklaşım,
Önkoşul Dersleri
 
Önerilen Seçmeli Dersler
 
Ders İşleme Biçimi
 
Ders Biriminin Seviyesi
 
Değerlendirme Sistemi
Akts/İş Yükü Tablosu
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayısı
Katkı Payı
Etkinlik
Sayısı
Süresi
Toplam
Ara Sınav
0
0
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç)
10
20
200
Kısa Sınav
0
0
Sınıf Dışı Ders çalışma Süresi
10
20
200
Ödev
0
0
Ödevler
0
0
0
Devam
0
0
Sunum
0
0
0
Uygulama
  
Proje
0
0
0
Labaratuvar
0
0
Laboratuvar Çalışması
0
0
0
Proje
0
0
Arazi ya da Alan Çalışması
0
0
0
Atölye
0
0
Ara Sınavlar
2
16
32
Seminer
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavı
1
16
16
Arazi Çalışması
0
0
İş Yükü Saati(30)
30
Toplam
 
Toplam İşyükü/Saat
448
Yıliçiin Başarıya Oranı
0
Dersin Akts Kredisi
15
Finalin Başarıya Oranı
0
 
Toplam
0
 
Kaynaklar
Ders Notu
“İç Hastalıkları ve Alt Bilim Dallarına ait ders notları” (http://tip.sdu.edu.tr/index.php?dosya=egitim/mezunonce/egitimrehber)
Diğer Kaynaklar
1- Kasper DL, Braunwald E, Fauci A, Hauser S, Longo D, Jameson JL. “Harrisons’ Principles of Internal Medicine”, 16th edition, McGraw-Hill Professional, (2005)
2- Yazıcı H, Hamuryudan V, Sonsuz A. Cerrahpaşa İç Hastalıkları. İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2005.
3- Yasavul Ü. Hacettepe İç Hastalıkları. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2004.
4. Goldman L, Ausıello D. Cecıl Textbook Of Internal Medıcıne, 23rd Edıtıon Philadelphia, 2007.
5. Kaysı A, Mollalılar S. İç Hastalıkları Semiyoloji. İstanbul 2007.
6- Süleymanlar G, Akalın S, Biberoğlu K, Ünal S, İliçin G. Temel İç Hastalıkları, Güneş Kitabevi, Ankara.
Materyal
Dokümanlar
 
Ödevler
 
Sınavlar
Sınavlar; her staj grubu için staj sonunda teorik ve pratik uygulama sınavı şeklinde yapılacaktır.
Bütünleme sınavı; Temmuz ayı içerisinde entegre sistem bütünleme sınavı içerisinde yapılacaktır
Materyal Diğer
 
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)
İş Yerleştirmeleri
Her hangi bir eğitimsel öğe gibi, krediler yalnızca öğrenme çıktılarına ulaşıldığında ve çıktılar değerlendirildiğinde verilir. Eğer çalışma yeri planlanmış değişimin parçasıysa (örneğin Farabi ve Erasmus), ve yerleştirme için beklenilen öğrenme çıktılarına ulaşılmışsa Öğrenme Sözleşmesi verilen kredilerin sayılarını göstermesi gerekmektedir.
Bölümün Öğrenme Çıktıları
No
Bölüm Öğrenme Çıktısı
Katkı Düzeyi
1
Temel, Cerrahi ve Dahili Tıp bilimleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç – gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
5
2
Temel, Cerrahi ve Dahili Tıp bilimleri alanındaki aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
5