Ders Adı Uluslar arası İktisadi Kuruluşlar ve Entegrasyonlar
Ders Kodu 02MLY5109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 2-İbrahim Attila Acar
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) IMF ve Dünya Bankası benzeri kurumlarının başlıca faaliyetleri, çalışma mekanizmaları ve küresel ekonomi düzeninde oynadıkları roller öğrenilecektir. 2) Türkiye’nin başlıca işbirliği kuruluşlarında üstlendiği rol ve bu kurumlardan ne öçlüde yararlandığı ve karar mekanizmalarına ne ölçüde katıldığı öğrenilecektir.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Bu dersin amacı Türkiye’nin üye olduğu başlıca uluslararası iktisadi işbirliği kuruluşlarının amaçlarını, işleyiş mekanizmalarını tanıtmak ve Türkiye’nin bu kurumlardaki rolünü değerlendirmektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkiye’nin üye olduğu başlıca uluslararası iktisadi işbirliği kuruluşlarının amaçlarını, işleyiş mekanizmalarını tanıtmak ve Türkiye’nin bu kurumlardaki rolünü değerlendirmektir.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Ekonomik işbirliği ve bütünleşmenin anlamı ve kapsamı.
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
2 İktisadi entegrasyon girişimlerinin uluslar arası kuruluşlar içindeki yeri ve önemi.
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
3 Uluslar arası entegrasyon teorisi ve refah etkileri.
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
4 GATT ve Dünya Ticaret Örgütü
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
5 AB’nin genel yapısı ve işleyişi.
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
6 AB’nin ortak ekonomi politikaları.
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
7 AB dışındaki bütünleşme girişimleri; Comecon
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
8 AB dışındaki bütünleşme girişimleri; EFTA ve Ekonomik İşbirliği Örgütü (ECO).
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
9 AB dışındaki bütünleşme girişimleri; Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
10 AB dışındaki bütünleşme girişimleri; LAFTA ve Mercosur
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
11 AB dışındaki bütünleşme girişimleri; Asean
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
12 IMF’in amaçları ve işleyiş mekanizması
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
13 Dünya Bankası’nın amaçları ve işleyiş mekanizması
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
14 Türkiye’nin uluslar arası işbirliği kuruluşlarındaki rolü üzerine genel değerlendirme.
  Ön Hazırlık: Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Özel kesimle kamu kesimine yön veren ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorumlama, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme ve çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm önerebilmek. 0
2 Kamu ekonomisi alanında devletin mali durumunu/konumunu belirleyen maliye teorisi, gelir-gider, bütçe ve borçlanma teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgiler ışığında analiz yapabilme ve politika üretilmesi ve uygulamasına katkı sağlayabilmek. 0
3 Kamu finansman araçları ve kamu finansman araçlarından en sağlam kaynak olan vergiye ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip olunması ve karşılaştırma yapılabilmesi, özellikle kamu gelirleri türleri, vergi teorisi ve fonksiyonları, vergileme ilkeleri, temel kavramları ve tekniği gibi konularda temel ve pratik bilgilere sahip olma. 0
4 Vergileme dışında en sık başvurulan kamu finansman kaynağı olan kamu borçlanmasına yönelik teorik konularda bilgi sahibi olmak ve bunları yorumlayabilme yeteneğinin kazandırılması ayrıca kamu harcamalarına yönelik yaklaşımların teorik ve pratik yansımaları üzerinde bilgi sahibi olunması. 0
5 Gerek kamu gerekse özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeydeki maliye, hukuk, işletme, iktisat ve muhasebe bilgisine sahip olmalarının sağlanması. Her iki kesimin ihtiyaç duyduğu donanımlı elemanların yetiştirilmesi. 0
6 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisi ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve isabetli tahminlerde bulunabilen, sebep ve sonuçlar arasındaki ilişkileri göz önünde bulundurabilen, stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisi ve kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımını sağlayıcı bilgilerle donatmak. 0
7 Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim yeterliliğine sahip olan özel ve kamu sektöründe faaliyette bulunacak nitelikli yöneticilerin yetiştirilmesi. 0
8 Bir yabancı dilde bilgi sahibi olarak bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilen ve dış dünyadaki gelişmeleri doğrudan takip edebilen ve ekonomik-mali kararlarını bu gelişmeler göre saptayabilen özgüvene sahip elemanların kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmesini sağlamak. 0
9 Toplumsal bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olan, mali-ekonomik alanlardaki bilgi sistemleri konusunda donanımlı ve teknolojik gelişmelere ayak uydurabilen, temel yazılımları kullanabilen elemanların istihdamına katkı sağlamak. 0
10 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, bilgi ve düşüncelerini başkalarına aktarabilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz edebilme ve sorumluluk alabilme yeterliliğine sahip kişilerin yetiştirilmesi. 0
11 Maliye alanı ile ilgili edinilmiş bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, diğer disiplinlerle işbirliği yaparak disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmek. 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Ödevler 1 14 14
Sunum 1 28 28
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 180    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Nevzat GÜRAN, Uluslararası ekonomik bütünleşme ve Avrupa Birliği, İzmir, 2002, Rıdvan KARLUK, Küresel Dünyada Uluslar arası Kuruluşlar, Beta,İstanbul, 2007.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)