Ders Adı Çevre Politikaları, Çevre Koruma ve Gönüllü Kuruluşlar
Ders Kodu 02KAM6107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Temel kavramlar: çevre politikası, dönem araştırma konularının saptanması ve dağıtılması
2 Temel kavramlar: çevre politikası, dönem araştırma konularının saptanması ve dağıtılması
3 Temel kavramlar: Çevre koruma kavramı ve çevre koruma politikası
4 Temel kavramlar: Çevre koruma kavramı ve çevre koruma politikası
5 Temel kavramlar: Gönüllü kuruluşlar ve çevre koruması
6 Temel kavramlar: Gönüllü kuruluşlar ve çevre koruması
7 Örnek olay değerlendirmesi
8 Örnek olay değerlendirmesi
9 Arasınav
10 Örnek olay değerlendirmesi
11 Örnek olay değerlendirmesi
12 Örnek olay değerlendirmesi
13 Dönem araştırma ödevlerinin sunumu ve değerlendirmesi
14 Dönem araştırma ödevlerinin sunumu ve değerlendirmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Kamu Yönetimi alanındaki temel bilgileri (siyaset ve sosyal bilimler, yönetim bilimleri, kentleşme ve çevre, kamu hukuku) öğrenmek ve kavramak 0
2 Kamu Yönetimi alanındaki güncel sorunları algılayarak, yorumlar yapmak ve çözümler önerebilmek 0
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olmak 0
4 Yerel, bölgesel ve ulusal gelişmeleri kavrayabilmek ve bunlarla küresel gelişmeler arasında ilişki kurabilmek 0
5 Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak 0
6 Sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilen, çözüm önerileri üretebilen, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma 0
7 Bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını kullanabilme becerisine sahip olmak 0
8 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme 0
9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek 0
10 Demokratik ve evrensel insani değerleri özümsemek 0
11 Çevresi ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olmak 0
12 Alanındaki literatürü takip edebilecek ve düşüncelerini aktarabilecek düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmak 0
13 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliğine sahip olmak 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 70
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 30
TOPLAM 30
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 8 96
Ödevler 1 24 24
Sunum 1 12 12
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 182    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Çevre Bilimi Ders Notları; İsmail GÖKDAYI
Diğer Kaynaklar Ruşen KELEŞ, Türkiye’nin Çevre Politikası, Ankara, 1987. Ruşen KELEŞ, Can HAMAMCI, (2002), Çevrebilim, 4. Baskı, Ankara, İmge Kitabevi. ANDERSON Terry L. & LEAL Donald L. “Enviro-Capitalism vs. Environmental Statism”, REGULATION The Cato Review of Business & Government, http://www.cato.org/pubs/regulation/reg17n2-anderson.html
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)