Ders Adı Hucre Biyolojisi ve Kanser
Ders Kodu d4f7f4e3fde04738ae
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-Yasin EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Hücrenin ince yapısı öğretilmiş olacaktır. Hücrede gerçekleşen temel olaylar öğretilmiş olacaktır. Kanser ve oluşum nedenleri anlatılmış olacaktır.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Hücrenin ince yapısı, hücrede gerçekleşen biyokimyasal olaylar, kanser oluşum mekanizmaları ve kanser hücresinin özellikleri hakkında temel bilgiler öğretilecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Hücrenin ince yapısı ve canlılık fonksiyonlarının nasıl yürütüldüğünün kavranması Hücrenin ultrastrüktürünün nasıl oluştuğunun öğretilmesi Kanser hakkında bilgilendirme
Dersin Amacı Hücrenin ince yapısı ve canlılık fonksiyonlarının ve kanserin hakkında temel bilginin verilmesi
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Hücre biyolojisinin tarihçesi
2 Hücrenin kimyasal yapısı
3 Biyolojik sistemlerde temel yapı birimleri
4 Hücre zarı, Hücre içi zar sistemi ve sitoplazma
5 ücre zarı, Hücre içi zar sistemi ve sitoplazma
6 Sitoplazmik organeller
7 Sitoplazmik organeller
8 Ara Sınav
9 Çekirdek ve ince yapısı
10 Kromozomlar ve hücre bölünmesi
11 Hücre farklılaşması, Hücre yaşlanması ve ölümü
12 Kanser nedir ve nasıl oluşur?
13 Kanser hücresinin özellikleri
14 Final Sınavı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Konu ve pedagojik alan bilgisi açısından güncel bilgi ve beceriye sahip olma 0
2 Fen eğitiminde nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme 0
3 Bilimsel ve mesleki etik değerlerin önemini farkında olma 0
4 Bilimsel ve mesleki etik değerlerin önemini takdir ediş 0
5 Fen eğitiminde nicel ve nitel araştırmalar yürütebilme 0
6 Yaşam boyu öğrenmenin önemini takdir ediş 0
7 Eğitimde güncel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilme 0
8 Bilgi ve eğitim teknolojilerini fen eğitiminde etkin şekilde kullanabilme 0
9 Öğrencilerin gelişim özellikleri ve öğrenme biçimleri bilgisini ders planlama ve materyal geliştirme faaliyetlerinde kullanabilme 0
10 Bilimsel düşünme ve bilimsel araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini sınıf ortamında kullanabilme 0
11 Fen eğitiminde yaratıcı etkinlikler geliştirecek düzeyde bilgi sahibi oluş 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 40 480
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 30 360
Ödevler 0 0 0
Sunum 2 80 160
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Karol S., Ayvalı C., & Suludere Z., Hücre Biyolojisi, Öğün matbaacılık
Diğer Kaynaklar Lodish H. ve ark. Molecular Cell Biology, Sci. Am. Books
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)