Ders Adı
Ders Kodu
Dersin Türü
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl
Dönem
AKTS
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ders İşleme Biçimi Yüz yüze
Önkoşul Dersleri -
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Oryantasyon: Tanışma, dersin tanımı ve genel bilgiler
  Ön Hazırlık: Ders izlencesinin temin edilmesi
2 Öğretim sürecinin epistemolojik açıdan irdelenmesi, temel kavramlar bilgisi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 Öğrenme ve öğretim süreçlerinin doğasının incelenmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Öğretim sürecini etkileyen faktörlerin irdelenmesi I
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Öğretim modelleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 Öğretim stratejileri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Öğretim yöntem ve teknikleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Öğretimsel taktikler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Öğretimsel beceriler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Öğretim sürecini etkileyen faktörlerin irdelenmesi II
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Öğretim sürecinin planlanmasını etkileyen faktörlerin irdelenmesi ve örnek planlar üzerinde tartışma
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Sorun çözme temelli uygulama
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 2050 yılının eğitimi üzerinde tartışma
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Genel değerlendirme
  Ön Hazırlık: Deneyimler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 5 10 50
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Teori ve uygulamada öğretim süreci ve temel kavramlar: Öğretim sürecini geliştirmek
Diğer Kaynaklar 1) Ders içi sunumlar 2) Richardson, V.E. (2001). Handbook of research on teaching (4th edition). New York: Macmillan. 3) Akdeniz, C. (2016). Instructional process and concepts in theory and practice: Improving the teaching process. Amsterdam: Springer (in Press) 4) Borich, G., D., Effective Teaching Methods (8th Edition), Pearson, 2013 5) Seidel, R. J, Perencevich, K. C, Kett, A. L., From Principles of Learning to Strategies for Instruction: Empirically Based Ingredients to Guide Instructional Development, Springer, 2005 6) Gunter, M. A., T. H. Estes, J. Schwab, 2003. Instruction: A models approach (4th Edition), Pearson, 2003 7) Simsek, A. (2011). Ogretim Tasarımı. [Instructional design]. Ankara: Nobel. 8) Marzano, R. J. (2003). What works in schools: Translating research into action. Alexandria, VA: ASCD 9) Marzano, R. J., Pickering, D. J. & Pollock, E. J. (2001). Classroom instruction that works. Alexandria, VA: ASCD. 10) Moore, K.D. (2000). Classroom teaching skills (5th edition). New York: McGraw Hill.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)