Ders Adı Emprenyede Deneme Teknikleri
Ders Kodu 01OEM5135
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1- Lignoselülozik malzemelerde emprenye maddelerinin koruyucu etkilerini belirleme yöntemlerini tanıtır
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Denemelerde kullanılan malzemeler ve bunların denemelere hazırlanması, Deneme düzenekleri, yerleri ve koşulları, Deneme yöntemleri, Biyotik ve abiyotik denemeler, ilgili standartlar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri 1- Ahşap ve ahşap esaslı malzemelerde kullanılan emprenye maddelerini ve özelliklerini tanıtmak 2- Bu maddelerin koruyucu etkilerinin tespit edilmesi için kullanılan deneme yöntemlerini ve özeliklerini öğretmek
Dersin Amacı Ahşap ve ahşap esaslı malzemelerde emprenye maddelerinin koruyucu etkilerinin tespit edilmesine yönelik çeşitli deneme yöntemlerine ve bunların uygulanma koşullarına dair bilgiler vermektir
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Deneylerde kullanılan malzemeler
2 Malzemelerin denemelere hazırlanması
3 Denemelerin yapıldığı yerler ve özelikleri
4 Deneme koşulları
5 Deneme yöntemlerinin seçimi ve etkileyen unsurlar
6 Deneme yöntemleri, Ön elemeler ve uygunluk denemeleri
7 Böcek zararlarına karşı denemeler
8 Mantar çürütmesine karşı denemeler
9 Deniz zararlısına karşı denemeler
10 Atmosferik koşullara karşı denemeler
11 Kimyasal bozunmaya karşı denemler
12 Yanmaya karşı denemeler
13 Değerlendirme ölçütleri ve ilgili standartlar
14 Arazi veya laboruvar çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapma, bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi 0
2 Mühendislikte uygulanan teknik, yöntem ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi 0
3 Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği 0
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme, deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi 0
5 Orman ürünleri sektöründe üretim planlama, kontrol, yönetim, yatırım, finans, pazarlama, ergonomi gibi faaliyetleri kontrol edebilme ve yürütebilme becerisi 0
6 Ahşap ve ahşap esaslı malzemelerin anatomik, kimyasal, fiziksel, mekanik ve teknolojik özelliklerini kullanarak yeni mühendislik esaslı ürünleri geliştirme becerisi 0
7 Ahşap esaslı malzemeye zarar veren her türlü biyotik ve abiyotik zararlılara karşı koruma yöntemleri geliştirme, ahşap malzemeye ısıl işlem uygulama becerisi 0
8 Ahşap dışındaki diğer sentetik malzemeleri, dolgu ve fonksiyonel maddeleri, tutkal, yüzey işlem maddelerini ahşapla birlikte kullanma becerisi 0
9 Odun dışı orman ürünlerinin tanınması, işlenmesi ve kullanımı becerisi 0
10 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisi 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 2 10
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 2 10
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Ödevler 2 10 20
Sunum 1 10 10
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 1 10 10
Arazi ya da Alan Çalışması 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 180    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Ricardson B.A., 1978. Wood Preservation, First Edition, ISBN 0-904406 75 X, The construction press, New York.
Diğer Kaynaklar Ricardson B.A., 1993. Wood Preservation, Second Edition, ISBN 0-904406 75 X, E&FN Spon, London.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)