Ders Adı Bitki Ekstraktiflerinin Antibakteriyel Aktiviteleri
Ders Kodu ea7c2ac9087642e7ac
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-İlhami Emrah Dönmez
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Laboratuarda çalışma kültürünü kavrar Çözelti hazırlamayı, kimyasal maddeleri kullanmayı öğrenir Odun ve odun dışı ürünlerin ekstraktif yapısını belirlemek üzere analizleri yapmayı öğrenir Antibakteriyel test yöntemlerini öğrenir Elde edilen verileri değerlendirerek rapor hazırlamayı öğrenir
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Odun ve odun dışı orman ürünlerinden elde edilecek ekstraktif maddelerin antibakteriyel aktivitelerinin ortaya konması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Ekstraktif madde ve yapılarının gösterilmesi Bakteri, antibakteri terimlerinin öğrenilmesi Antibakteriyel aktivite testlerinin öğrenilmesi
Dersin Amacı Bitkilerin farklı kısımlarından elde edilen ekstraktif maddelerin antibakteriyel aktiviteleri hakkında bilgi edinmeyi amaçlar.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Ekstraktif madde tanımı ve sınıflandırması
2 Ekstraktif madde tanımı ve sınıflandırması
3 Lipofilik ekstraktifler, Yağlar, yağ asitleri, alkoller
4 Lipofilik ekstraktifler, Reçineler, Vakslar
5 Hidrofilik Ekstraktifler; Fenoller, Fenolik asitler, vd.
6 Hidrofilik Ekstraktifler; Stilbenler, Çalkonlar, Flavanoidler
7 Bakteri, antibakteri tanımları
8 Gram + bakteriler
9 Gram - Bakteriler
10 Antibacteriyel aktivite yöntemleri
11 Lab. Uygulaması; Solvent ekstraksiyonu
12 Çözücülerdeki ekstraktiflerin aydınlatılması
13 Ekstraktiflerin antibakteriyel aktiviteye uygun hale getirilmesi
14 Ekstraktiflerin antibakteriyel aktiviteye uygun hale getirilmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapma, bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi 5
2 Mühendislikte uygulanan teknik, yöntem ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi 5
3 Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği 2
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme, deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
5 Orman ürünleri sektöründe üretim planlama, kontrol, yönetim, yatırım, finans, pazarlama, ergonomi gibi faaliyetleri kontrol edebilme ve yürütebilme becerisi 1
6 Ahşap ve ahşap esaslı malzemelerin anatomik, kimyasal, fiziksel, mekanik ve teknolojik özelliklerini kullanarak yeni mühendislik esaslı ürünleri geliştirme becerisi 3
7 Ahşap esaslı malzemeye zarar veren her türlü biyotik ve abiyotik zararlılara karşı koruma yöntemleri geliştirme, ahşap malzemeye ısıl işlem uygulama becerisi 1
8 Ahşap dışındaki diğer sentetik malzemeleri, dolgu ve fonksiyonel maddeleri, tutkal, yüzey işlem maddelerini ahşapla birlikte kullanma becerisi 1
9 Odun dışı orman ürünlerinin tanınması, işlenmesi ve kullanımı becerisi 4
10 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisi 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 2 30
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 2 3 6
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Kişisel notlar
Diğer Kaynaklar Beecher, C. W. W., Farnsworth, N. R., Gyllenhaal, C. 1989. Pharmacologically Active Secondary Metabolites from Wood”. Natural Products of Woody Plants II. Rowe, J.W. New York:Springer.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)