Ders Adı Dijital Pazarlama
Ders Kodu 02SIS1111
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 1-
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek. Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek. Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Küreselleşen dünya pazarında değişen ve güncellenen pazarlama kavramını açıklamak. Dijital çağın bu alandaki etkilerini vurgulamak ve pazarlamanın dijital alandaki gelişimini tanımlamak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Pazarlama kavramını tanımlayabilecek. Dijital pazarlama kavramını ve dijital pazarlama ile ilişkili kavramları tanımlayabilecek. Pazarlama ve dijital pazarlama arasında karşılaştırma yapabilecek.
Dersin Amacı Dersin amacı teknolojinin ilerlemesi ile birlikte pazarlama kavramının dijital ortama adaptasyonu ve pazarlama çalışmalarının dijital ortamda nasıl yürütüldüğü konuları detaylı olarak incelenerek öğrencilere aktarılmasıdır.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Derse giriş ve pazarlama kavramına bakış
2 Dijital Pazarlama tanımı ve ilişkili kavramlar
3 Web 1.0. Web 2.0. ve Web 3.0 karşılaştırması ve pazarlamaya etkileri
4 Arama Motoru Pazarlaması
5 Arama Motoru Optimizasyonu
6 Sosyal Medya Pazarlaması
7 Ara sınav
8 Sosyal Medya Pazarlaması
9 İçerik Pazarlaması
10 E-Posta Pazarlaması
11 Mobil Pazarlama
12 Satış Ortaklığı Pazarlaması
13 Video Pazarlaması
14 Genel Tekrar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 0
2 0
3 0
4 0
5 0
6 0
7 0
8 0
9 0
10 0
11 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Ödevler 2 20 40
Sunum 1 20 20
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 60 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)