Ders Adı Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
Ders Kodu 02FDB5102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Saadettin ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları Saadettin ÖZDEMİR
Dersin Öğrenme Çıktıları Dersi alan bir öğrenci Ahlak Eğitimi ve Öğrtetimiyle ilgili islami ve evrensel değerleri öğrenir ve etrafına pozitif bir şekilde yansıtır
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Ahlak eğitimi ve öğretimi nedir? Ahlak eğitimi ve öğretiminin alanı nedir? Ahlâk Öğretimiyle İlgili İlkeler, Ahlak eğitimi ve Öğretimiyle ilgili matbu kitapların değerlendirilmesi, Ahlak eğitimi ve Öğretimiyle ilgili matbu kitapların değerlendirilmesi Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi, Yaygın Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi, Ahilikte Eğitim ve Ahlâk Eğitimi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili temel kavramları öğrenir Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili tarihi arka planı öğrenir Günümüz ahlak eğitimi ve öğretiminin problem alanlarını tanır ve çözüm önerileri geliştirme konusunda duyarlı olur
Dersin Amacı Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili temel kavramları anlama
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Ahlak eğitimi ve öğretimi nedir?
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
2 Ahlak eğitimi ve öğretiminin alanı nedir?
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
3 Ahlâk Öğretimiyle İlgili İlkeler
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
4 Ahlak eğitimi ve Öğretimiyle ilgili matbu kitapların değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
5 Ahlak eğitimi ve Öğretimiyle ilgili matbu kitapların değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
6 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
7 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
8 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
9 Vize
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
10 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
11 Yaygın Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
12 Yaygın Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlâk Öğretimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
13 Ahilikte Eğitim ve Ahlâk Eğitimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
14 Ahilikte Eğitim ve Ahlâk Eğitimi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 4
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 4
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 4
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 3
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 5
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 3
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 3
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 4
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 4
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 2
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 3
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 4
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 4
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 3 36
Ödevler 2 15 30
Sunum 2 20 40
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 172    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1.Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2.Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)