Ders Adı Değerler Eğitimi
Ders Kodu 02FDB5106
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-Saadettin ÖZDEMİR 3-Fatih Çınar
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Değerler Eğitimiyle ilgili temel alan bilgisi ve uygulanabilecek yöntem ve teknikler konusunda bilgi edinir. Değerler eğitimi konusunda evrensel değerleri kazanır
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Değer?in tanımı, Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar, Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar, Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler, Değerler-eğitim ilişkisi, Değerler-eğitim ilişkisi, Toplumsal ve evrensel değerler nelerdir? Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Öğrenciler değerler eğitimi konusunda bilimsel formasyona sahip olur, değer olgusunu evrense açıdan değerlendirir
Dersin Amacı Değerler Eğitimiyle ilgili temel kavramları anlama
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Değer?in tanımı
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
2 Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
3 Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
4 Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
5 Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
6 Değerler-eğitim ilişkisi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
7 Değerler-eğitim ilişkisi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
8 Toplumsal ve evrensel değerler nelerdir?
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
9 Vize
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
10 Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi.
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
11 Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
12 Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi.
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
13 Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi.
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
14 Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi
  Ön Hazırlık: 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 4
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 4
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 3
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 4
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 3
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 3
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 4
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 5
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 5
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 2
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 4
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 4
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 4
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 3 15 45
Sunum 2 10 20
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 169    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3.Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4.Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5.Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)