Ders Adı Psikolojide Din Teorileri
Ders Kodu 02FDB5142
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 1-Hüseyin CERTEL
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Psikolojideki temel din teorilerin öğrenimi
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Din psikolojisindeki temel din teorileri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Psikolojide temel din teorilerinin analizi
Dersin Amacı Psikolojide temel din teorilerinin öğretimi
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Dinin kavramsal tahlili
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
2 Dini teorileştirmek mümkün mü?
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
3 Dinin kökenine dair tartışmalar
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
4 Pragmatizm ve din
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
5 Din psikolojik bir olgu mudur?
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
6 Frazer’in din teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
7 Marrett’in din teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
8 Sınav
9 Jung’un teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
10 Maslow’un din teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
11 Strauss’un din teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
12 Eliad’ın din teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
13 Smith’in teorisi
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
14 Sonuç ve Değerlendirme
  Ön Hazırlık: 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 5
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 5
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 5
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 5
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 5
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 5
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 5
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 5
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 5
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 5
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 5
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 5
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 5
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 6 7 42
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 166    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. ALLPORT, Gordon W., Birey ve Dini, Çev. B. Sambur, Elis Yay., Ankara 2004 2. CERTEL, Hüseyin, Din Psikolojisi, Andaç Yay., Ankara 2003 3. HÖKELEKLİ, Hayati, Din Psikolojisi, Ankara: T.D.V. Yay. 1993 4. KÖSE, Ali, Freud ve Din, İz Yay., İstanbul 2000 5. KÜÇÜKCAN, Talip-Ali Köse, Doğal Afetler ve Din, İSAM Yay., İstanbul 2000 6. PEKER, Hüseyin, Din Psikolojisi, Samsun 2000 7. PEKER, Hüseyin, Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun 1991 8. SAMBUR, Bilal, Bireyselleşme Yolu: Jung’un Psikoloji Teorisi, Elis Yay., Ankara 2005
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)