Ders Adı İnformal Mantık ve Felsefe
Ders Kodu 02FDB5179
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları DOğu mantık ve felsefelerinin temelinde yapılan bir çok tartışmada zemin teşkil eden buddhist mantıı Aristo mantığı ile karşılaştırmalı öğrenmek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Budist Mantıkla ilgili temel kavram ve felsefeleri tanıtmak
Dersin Amacı Buddhist mantığa giriş
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Budist Mantıkta Temel Kavramların Tanımı ve Açıklanması
2 Budist Mantık Biliminin Tanımı, Alanı, Gayesi, Görevleri ve Bilimler Arasındaki Yeri, Felsefe ile olan ilişkisi
3 Budist Mantığın Neliği problemi, Mahiyet ve hüviyet tartışmaları
4 Budist Mantık Bilimi Tarihi
5 Budist mantıkta Kavramlar, çeşitleri delaletleri
6 Budist mantıkta Beş Tümel, Kategoriler
7 Budist mantıkta Tanım, tanım çeşitleri, sınıflandırma-tasnif.
8 Budist mantıkta Önermeler
9 Budist mantıkta Önermeler arası ilişkiler
10 Vize
11 Budist mantıkta Akıl yürütme yolları, İstidlal
12 Budist mantıkta Kıyas ve çeşitleri
13 Budit mantıkta Beş Sanat: Burhan Cedel, Hitabet, Şiir, Muğalata,
14 Budit mantıkta Mantık Yanlışları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 0
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 0
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 0
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 0
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 0
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 0
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 0
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 0
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 0
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 0
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 0
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 0
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 0
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 6 7 42
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 171    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Buddhist Logic, Th. Stcherbatsky.0486209563 Fuzzy Thinking, Bart-Kosko, 1993.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)