Ders Adı Cumhuriyet Dönemi Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
Ders Kodu 02FDB6108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-Saadettin ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Cumhuriyet Dönemi ahlak eğitimi ve öğretimiyle ilgili formasyon kazanır
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Cumhuriyet Dönemi Ahlak Eğitim ve Öğretimi, Örgün ve Yaygın Din Eğitiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili Problemler, Cumhuriyet Dönemindeki Ahlak Eğitim Öğretimiyle İlgili eserlerin değerlendirilmesi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili problemlerinin çözümüyle ilgili ortaya konulan önerilerin tartışılması, değerlendirilmesiyle ilgili formasyon kazanır
Dersin Amacı Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili problemlerinin çözümüyle ilgili ortaya konulan önerilerin tartışılması, değerlendirilmesi
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili genel ilkeler
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
2 Ahlak Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili genel ilkeler
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
3 Ahlak Eğitimi ve Öğretiminin Örgün eğitimde müfredat içindeki yeri
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
4 Ahlak Eğitimi ve Öğretiminin Örgün eğitimde müfredat içindeki yeri
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
5 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
6 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
7 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
8 Vize
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
9 Örgün Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
10 Yaygın Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
11 Yaygın Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
12 Yaygın Din Eğitimi ve Öğretiminde Ahlak Eğitimi ve Öğretimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
13 Ahilikte Ahlak Eğitimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
14 Ahilikte Ahlak Eğitimi
  Ön Hazırlık: Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- ?, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 3
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 3
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 4
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 0
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 0
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 4
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 0
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 0
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 0
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 5
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 0
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 2
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 4
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 6 7 42
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 166    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Güngör, E., Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak, ISBN:975-437-172-5, Ötüken Neşriyat, 1995, İstanbul Türkiye 2. Erol Güngör, Değerler Eğitim Dergisi, ISSN:1303-880X, 2003- …, Istabnul Türkiye 3. Berna Biridge, Etik Değerler Eğitimi, Beyza yay, İstanbul 2001 4. Ahmet Çağlayan, Ahlak Pusulası Ahlak ve Değerler Eğitimi, İstanbul 2005 5. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Çocuğun Eğitimi, İstanbul 2005 6. Z. Nezahat Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, İstanbul 2004
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)