Ders Adı Dinlerde Reformcular
Ders Kodu 02FDB6140
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Hristiyan reformistlerin özelliklerinin analizi Yahudi Reformistlerin özelliklerinin analizi Uzak Doğu dinlerinde reformistler ve özelliklerinin analizi
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Reformistlerin şahsi özellikleri ve dinlerdeki etkileri bilgisini kazanmak
Dersin Amacı Dinlerdeki Reformcuların tarihi süreç içersindeki özelliklerini ve etkilerini anlamak
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Martin Luter
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
2 Martin Luter
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
3 Johannes Calvin
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
4 Johannes Calvin
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
5 Huldrich Zwingli
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
6 Huldrich Zwingli
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
7 Ezra ve Üzeyr
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
8 Ara Sınav
9 Ezra ve Üzeyr
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
10 Musa bin Meymun
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
11 Musa bin Meymun
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
12 Buda
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
13 Buda
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
14 Genel Değerlendirme
  Ön Hazırlık: Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 4
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 5
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 4
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 3
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 3
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 5
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 5
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 5
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 5
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 4
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 4
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 5
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 4
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 6 7 42
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 166    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
Materyal
Dökümanlar Yaşayan Dünya Dinleri, Şinasi Gündüz, Diyanet Yayınları, Ankara 2010; Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta 2008.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)