Ders Adı Çin-Hint Dinleri
Ders Kodu 02FDB6146
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Uzak Doğu dinlerinin kurucularını ve kurucularının kişiliklerinin analizi Mezheplerin analizi Uzak Doğu dinlerinin diğer dinlere bakışının analizi
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Uzak Doğu dinlerini ve özelliklerini kavrama bilgisini kazanma
Dersin Amacı Uzak Doğu dinlerini ve öğretilerini anlamak
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Hinduizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
2 Hinduizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
3 Hinduizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
4 Budizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
5 Budizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
6 Budizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
7 Caynizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
8 Ara Sınav
9 Sihizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
10 Hinduizm'in Diğer Dinlere Bakışı
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
11 Hint Mezhepleri
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
12 Taoizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
13 Konfüçyanizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
14 Konfüçyanizm
  Ön Hazırlık: Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002; P.T. Raju, Asya Dinleri, İnkılap Yayınevi, 2002; Paul Carus, Buda'nın Öğretisi, İstanbul 1984; Holmes Welch, Taoism, Amerika 1966. Laotze, Tao Teking, İstanbul; Konfüçyüs, Lunyü, İstanbul.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme, analiz ve sentez yapma becerisi. 4
2 Değişim, gelişim ve yeniliklere açık olma ve yeni fikir üretebilme becerisi. 5
3 Disiplinler arası işbirliği içinde çalışabilme becerisi. 5
4 Uzmanlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip edebilme becerisi. 5
5 Uzmanlık alanında ulusal ve uluslar arası iletişim kurabilme becerisi. 4
6 Akademik ve mesleki hayatın gerektirdiği insani davranış ve etik kurallara duyarlı olma. 5
7 Alanlarında uzmanlık düzeyinde alan bilgisi. 4
8 Alanındaki problemleri tanımlayabilme, sınıflandırma, modelleme, çözümleme yetkinliği. 5
9 Alanında teorik ve uygulamalı araştırma yapabilecek metodolojik bilgi ve beceri. 4
10 Paydaş kurumların çalışma alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilme becerisi. 3
11 Eğitim-öğretim strateji, ilke, yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulama becerisi. 4
12 Bilimsel bilgi ve birikim ve tecrübelerini ülke kalkınmasında kullanma görev ve sorumluluk becerisi. 5
13 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili metodolojik bilgiye sahip olma. 5
14 Bilimsel veya grup çalışmaları yaparak bilimsel araştırma tekniklerine ve etik kurallarına uygun olarak bilimsel bilgi üretebilme yetkinliği. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 6 8 48
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 172    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Materyal
Dökümanlar Ali İhsan Yitik, Hint Dinleri, İzmir 2005; Mircea Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)