Ders Adı Nükleer Magne Rezonans (NMR) Teorisi ve Tekniklerine Giriş
Ders Kodu 01FZK5120
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-Mükerrem ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Çekirdeklerin magnetik özelliklerinin öğrenilmesi 2) Çekirdekler için Zeeman olayının tartışılması 3) ÇMR deneyleri için serbest bozunum sinyallerinin elde edilmesi 4) Bloch denklemlerinin öğrenilmesi
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Çekirdeğin Magnetik Özellikleri, Zeeman Enerji Özfonksiyonları, Çekirdek Paramagnetizması, Mıknatıslanma Hareketi, Bloch Denklemleri, ÇMR Sinyali, Sürekli-Dalga ÇMR
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri
Dersin Amacı NMR Spektroskopinin öğrenmek
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Çekirdeğin Magnetik Özellikleri
2 Çekirdeğin Magnetik Özellikleri
3 Zeeman Enerji Özfonksiyonları
4 Zeeman Enerji Özfonksiyonları
5 Çekirdek Paramagnetizması
6 Çekirdek Paramagnetizması
7 Mıknatıslanma Hareketi
8 Mıknatıslanma Hareketi
9 Bloch Denklemleri
10 Bloch Denklemleri
11 ÇMR Sinyali
12 ÇMR Sinyali
13 Sürekli-Dalga ÇMR
14 Sürekli-Dalga ÇMR
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Fizik ile ilgili bir çalışma alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, konu hakkındaki bilgisini derinleştirme, bu bilgiyi sorgulayarak değerlendirme, yorumlama, teorik hesaplama veya deneysel uygulamasını yapabilme yeterliklerine sahip olmak. 5
2 Çalışma konusu hakkındaki sınırlı veya eksik veri içeren bilgiye bilimsel yöntemleri kullanarak katkıda bulunmak, bu geliştirilen bilgiyi bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun sorumlulukla kullanmak. 4
3 Alanındaki bir problemi ele alarak tanımlamak, çözüm için bir yöntem önermek ve bu problemi çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiği durumlarda bu sonuçları uzmanlık alanına uygulayabilmek. 4
4 Çalışma sürecinde öngörülemeyen ve karmaşık bir durumla karşı karşıya kalındığında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve çözüm üretmek. 4
5 Sözlü ve yazılı iletişim yapabilecek derecede en az bir yabancı dil bilmek. 4
6 Alanındaki güncel gelişmeleri takip etme, veri toplama, ilgili verileri işleyip yorumlama ve ulaşılan sonuçları duyurma aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uymak ve bu değerleri denetlemek. 3
7 Çalışması ile ilgili gelişmeleri ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda başkalarına yazılı veya sözlü şekilde rahatlıkla aktarmak. 3
8 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerisini farklı gruplar arasında yapılan ortak çalışmalarda kullanabilmek. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 2 15
Ödev 3 15
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 169    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu 1. C. N. Banwell and E. M. McCash “Fundemantals of Molecular Spectroscopy” Tata McGraw-Hill Copmany Lmt. Second Press New Delhi,1996. 2. J. W. Hennel and J. Klinowski (Translation: S. Bahçeli) “Çekirdek Mağnetik Rezonansın Temelleri” SDU Press, UK, 1983
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)