Ders Adı Metal Fiziğine Giriş
Ders Kodu 01FZK5121
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 1-Nazım UÇAR
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Metallerin diğer katılar ile kıyaslandığında önemi Metallerde elektriksel, optik ve mağnetik özelliklerin öğrenilmesi Diğer katılarla metalleri öğrenilen bu özellikler açısından bir kıyaslama yapabilme Metallerin bazı özeliklerinin değiştirilebilmesi
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Bu ders, metallerin tam olarak bir tanımlanması ve metallerde elektriksel, mağnetik optik gibi temel özelliklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Metallerin özelliklerini öğrenmek Yalıtkan yada yarı iletken gibi katılarla ilişki kurmak
Dersin Amacı Bu dersin amacı metal ve metallerin özelliklerin anlaşılması anlamında genel bir bilgi vermektir
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Temel tanımlar
  Ön Hazırlık: Metallerin yapısı, C. Barrett and T B Massalski, 1993.
2 Metallerin Özellikleri
3 Kristal Yapı
4 Atomlar arası kuvvetler
5 Brag yasası ve Brillion zonları
6 Metallerin band yapısı
7 Fermi Yüzeyleri
8 Metalleirn serbest elektron teorileri
9 Öz ısı
10 Metallerin Elektriksel Özellikler
11 Metallerin Mekanik Özellikler
12 Metallerin Optik özellikler
13 Metallerin Mağnetik Özellikler
14 Metal Alaşımları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Fizik ile ilgili bir çalışma alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, konu hakkındaki bilgisini derinleştirme, bu bilgiyi sorgulayarak değerlendirme, yorumlama, teorik hesaplama veya deneysel uygulamasını yapabilme yeterliklerine sahip olmak. 4
2 Çalışma konusu hakkındaki sınırlı veya eksik veri içeren bilgiye bilimsel yöntemleri kullanarak katkıda bulunmak, bu geliştirilen bilgiyi bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun sorumlulukla kullanmak. 5
3 Alanındaki bir problemi ele alarak tanımlamak, çözüm için bir yöntem önermek ve bu problemi çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiği durumlarda bu sonuçları uzmanlık alanına uygulayabilmek. 5
4 Çalışma sürecinde öngörülemeyen ve karmaşık bir durumla karşı karşıya kalındığında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve çözüm üretmek. 5
5 Sözlü ve yazılı iletişim yapabilecek derecede en az bir yabancı dil bilmek. 4
6 Alanındaki güncel gelişmeleri takip etme, veri toplama, ilgili verileri işleyip yorumlama ve ulaşılan sonuçları duyurma aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uymak ve bu değerleri denetlemek. 5
7 Çalışması ile ilgili gelişmeleri ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda başkalarına yazılı veya sözlü şekilde rahatlıkla aktarmak. 4
8 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerisini farklı gruplar arasında yapılan ortak çalışmalarda kullanabilmek. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 2 15
Ödev 2 15
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 5 9 45
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 175    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Metallerin yapısı,, C. Barrett and T B Massalski, 1993. #X -Işınlarının Difraksiyonu,, B D Cullity, 1978. #Katıhal Fiziğine Giriş,, C.Kittel, 1996
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)