Ders Adı Eğitimde Yeni Liberal Dönüşümler
Ders Kodu 02SOS6121
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-H.Eylem KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Eğitimin toplumsal fonksiyonunu öğrenmek Eğitim ve toplum İlişkilerini çözümleyebilmek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Eğitim, Eğitim-Toplum İlişkisi, Toplumsal Değişimde Eğitim
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Kuramsal ve uygulama çerçevesi içerisinde Sosyoloji ve Eğitim ilişkisinin anlaşılması
Dersin Amacı Toplumsal gelişim ve değişimde Eğitimin rolünün anlaşılması
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Eğitim nedir?
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
2 Eğitimin Kapsam ve alanı
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
3 Tarihi gelişimi
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
4 Kuramsal yaklaşımlar
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
5 Eğitim tarzları ve eğitim modelleri
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
6 Çevre ve eğitim ilişkisi
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
7 Aile çevresi, okul çevresi, işyeri, cemiyet ve eğitim
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
8 Eğitim ve Sosyal yapı- Sosyal sistem
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
9 Arasınav
  Ön Hazırlık: Arasınav
10 Eğitim ve Sosyal politika
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
11 Sosyalleşme ve eğitim
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
12 Sosyal statü, rol ve sosyal değişmede Eğitimin Rolü
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
13 Sosyal hareketlilik, sosyal tabakalaşma ve sosyal bütünleşme
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
14 Kültür ve eğitim
  Ön Hazırlık: İlgili Bölümün Okunması
0 Final Sınavı
  Ön Hazırlık: Final Sınavı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sosyolojinin temel kavram, kuram ve bilgilerini genişletilmesi ve derinleştirilerek bilimsel araştırmaya dayalı yorumlama yeteneklerini kazanmak. 5
2 Sosyolojide teorinin rolünü ve teorik yaklaşımların sosyal analizlerde, araştırma ve uygulamalarda nasıl kullanıldığını kavramak 5
3 Alan bilgisine bağlı olarak bir olguyu veya olayı araştırma ve bunu rapor etme yeteneğini kazanmak 5
4 Sosyal yapılar, sosyal aktörler ve kültür arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmalar hakkında bilgi ve anlayış kazanmak. 5
5 Kendisi ve kendi yeterlikleri hakkında farkındalık, eleştirel düşünebilme yeteneğini kazanmak. 5
6 Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında uygulayabilmek. 5
7 Teorik yaklaşımları, farklı sosyal öznelerin günlük yaşam pratiği ile ilişkilendirerek devlet-toplum, toplum-birey, sosyal yapı-sosyal özne olma durumu arasındaki ilişkileri çok boyutlu olarak düşünebilmek ve analiz edebilmek. 5
8 Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerilerini ve en az bir yabancı dilde yazılı iletişim yeteneğini geliştirmek. 5
9 Saha araştırma süreçlerini ve elde edilen verilerin nicel ve nitel araştırma teknikleriyle bilimsel ve etik değerleri göz önüne alarak, araştırma sürecini denetleme yetisini kazandırmak. 5
10 Sosyolojik bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan ileri istatistik bilgilerini ve bilgisayar becerilerini kazanmak. 5
11 Sosyolojik araştırmaların etik sorunlarının farkında olmak. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 169    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 1-20, No: 150. Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 6-19. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 46-54/65-80, No: 150. Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 76-90/92-106/138-153/191-202. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 170. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107. Bülent Akdağ, ?Alternatif Eğitim Modelleri?, Zil ve Teneffüs Dergisi, Sayı: 6, 2006, s.34-44. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50. Songül Sallan Gül ve Songül Boybeyi, ?Cumhuriyet Aydınlanmasının Kısa Tarihi: Köy Enstitülerini Çevreleyen Tarihsel ve Toplumsal Koşullar ve Bugüne Çıkarsamalar?, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 2, Sayı: 3, s.67-93. Fevzi Öz, ?Eğitimde Reform Arayışları ve Köy Esntitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.52-55. Nazife Güngör, Cumhuriyet, Aydınlanma ve Köy Enstitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.58-63. Pakize Türkoğlu, ? Köy Enstitülerinin Dünya Eğitimine Getirdiği Yeni Katkılar?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38. Aykut Acar, ?Eğitim Hizmetlerinde Yeni Liberal Politika ve Uygulamalar: Kamu Hizmeti ve Kamu İstihdamında Dönüşüm Açısından Bir Değerlendirme?, Toplum ve Demokrasi, Yıl:2, Sayı: 3, s. 29-47. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12. Ayşe Gündüz Hoşgör, ?Kız Çocuklarının Okullaşmasına Yönelik Var Olan Politikalar ve Önündeki Engeller?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.161-175. 1. İkram Çınar, ?Eğitimin Tarihsel Temelleri?, Eğitim Üzerine, (Ed.) Erdal Toprakçı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002, s. 45-55. 2. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91. 3. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518. 4. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. 5. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820. 6. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127. 7. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. 8. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. 9. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46. 10. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155. 11. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449. 12. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107. 13. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8. 14. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33. 15. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38. 16. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96. 17. Mine Tan, ?İvan İllich ve Okulsuz Toplum?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 16, Sayı, 2, Ankara 1983. 18. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12. 19. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57. 20. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42. 21. Songül Sallan Gül ve Hüseyin Gül, "Eğitim Destek Programı Olarak ŞNT ve Yoksullukla Mücadele", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 12, Haziran 22. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43 23. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50. 24. SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiri Kitabı 25. Toplum ve Demokrasi (3&4. SAYILAR)
Diğer Kaynaklar 1-Bilgiseven, Amiran Kurtkan, Eğitim Sosyolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbu
Materyal
Dökümanlar Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 1-20, No: 150. Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 6-19. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 46-54/65-80, No: 150. Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 76-90/92-106/138-153/191-202. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46. Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 170. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107. Bülent Akdağ, ?Alternatif Eğitim Modelleri?, Zil ve Teneffüs Dergisi, Sayı: 6, 2006, s.34-44. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50. Songül Sallan Gül ve Songül Boybeyi, ?Cumhuriyet Aydınlanmasının Kısa Tarihi: Köy Enstitülerini Çevreleyen Tarihsel ve Toplumsal Koşullar ve Bugüne Çıkarsamalar?, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 2, Sayı: 3, s.67-93. Fevzi Öz, ?Eğitimde Reform Arayışları ve Köy Esntitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.52-55. Nazife Güngör, Cumhuriyet, Aydınlanma ve Köy Enstitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.58-63. Pakize Türkoğlu, ? Köy Enstitülerinin Dünya Eğitimine Getirdiği Yeni Katkılar?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38. Aykut Acar, ?Eğitim Hizmetlerinde Yeni Liberal Politika ve Uygulamalar: Kamu Hizmeti ve Kamu İstihdamında Dönüşüm Açısından Bir Değerlendirme?, Toplum ve Demokrasi, Yıl:2, Sayı: 3, s. 29-47. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12. Ayşe Gündüz Hoşgör, ?Kız Çocuklarının Okullaşmasına Yönelik Var Olan Politikalar ve Önündeki Engeller?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.161-175. 1. İkram Çınar, ?Eğitimin Tarihsel Temelleri?, Eğitim Üzerine, (Ed.) Erdal Toprakçı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002, s. 45-55. 2. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91. 3. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518. 4. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571. 5. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820. 6. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127. 7. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242. 8. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690. 9. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46. 10. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155. 11. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449. 12. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107. 13. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8. 14. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33. 15. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38. 16. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96. 17. Mine Tan, ?İvan İllich ve Okulsuz Toplum?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 16, Sayı, 2, Ankara 1983. 18. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12. 19. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57. 20. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42. 21. Songül Sallan Gül ve Hüseyin Gül, "Eğitim Destek Programı Olarak ŞNT ve Yoksullukla Mücadele", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 12, Haziran 22. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43 23. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50. 24. SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiri Kitabı 25. Toplum ve Demokrasi (3&4. SAYILAR)
Ödevler Köy Enstitüleri Eğitim Modelinin İncelenmesi/Alan Çalışması
Sınavlar Final Sınavı
Materyal Diğer Arasınav ve sunum
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)