Ders Adı Gender and Education
Ders Kodu a9d970ff34914275b0
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 3-H. Eylem KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları To resolve gender and education through community relations To learn the social function of gender and education in society
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Gender, Education, Community Relations, Social Change in Education
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri To discuss gender and education theories in a critical way
Dersin Amacı This course is intended to introduce course is intended to provide a critical perspective on how we construct male and female identities and how the consequences of such a construction affect institutions, culture and society.
WorkPlacement non avaliable
Hafta Konular  
1 What is gender and education?
2 Scope and the field of gender and education
3 Historical framework of gender and education
4 Transcultural Biography Work (TBW)
5 Gender and Education Scope
6 Gender and Lifelong Learning
7 Education and Lifelong Learning
8 Gender and Cultural Learning
9 Midterm
10 Gender and Education and Social Structure-Social System
11 Critical Gender and Education Concept
12 Social Policy of Education
13 General and Critical Assessment of Gender and Education
14 Final Exam
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sosyolojinin temel kavram, kuram ve bilgilerini genişletilmesi ve derinleştirilerek bilimsel araştırmaya dayalı yorumlama yeteneklerini kazanmak. 5
2 Sosyolojide teorinin rolünü ve teorik yaklaşımların sosyal analizlerde, araştırma ve uygulamalarda nasıl kullanıldığını kavramak 5
3 Alan bilgisine bağlı olarak bir olguyu veya olayı araştırma ve bunu rapor etme yeteneğini kazanmak 5
4 Sosyal yapılar, sosyal aktörler ve kültür arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmalar hakkında bilgi ve anlayış kazanmak. 5
5 Kendisi ve kendi yeterlikleri hakkında farkındalık, eleştirel düşünebilme yeteneğini kazanmak. 5
6 Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında uygulayabilmek. 5
7 Teorik yaklaşımları, farklı sosyal öznelerin günlük yaşam pratiği ile ilişkilendirerek devlet-toplum, toplum-birey, sosyal yapı-sosyal özne olma durumu arasındaki ilişkileri çok boyutlu olarak düşünebilmek ve analiz edebilmek. 5
8 Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerilerini ve en az bir yabancı dilde yazılı iletişim yeteneğini geliştirmek. 5
9 Saha araştırma süreçlerini ve elde edilen verilerin nicel ve nitel araştırma teknikleriyle bilimsel ve etik değerleri göz önüne alarak, araştırma sürecini denetleme yetisini kazandırmak. 5
10 Sosyolojik bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan ileri istatistik bilgilerini ve bilgisayar becerilerini kazanmak. 3
11 Sosyolojik araştırmaların etik sorunlarının farkında olmak. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 184    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Finding current articles on Gender and Education theories
Diğer Kaynaklar Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide Sharan B. Merriam et al. The Adult Learner, Sixth Edition: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development Malcolm S. Knowles et al. Enhancing Adult Motivation to Learn: A Comprehensive Guide for Teaching All Adults Raymond J. WlodkowLearning to Learn: Making the Transition from Student to Life-Long Learner Kenneth A. Kiewraski Training Adults: Life Long Learning Robert E. Ripley Adult Learners: Understanding and Instructing Robert E Ripley Planning Programs for Adult Learners: A Practical Guide for Educators, Trainers, and Staff Developers, Rosemary S. Caffarella Adult and Continuing Education: Theory and Practice Peter Jarvis Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice Peter Jarvis The Sociology of Adult and Continuing Education Peter Jarvis Globalization, Lifelong Learning and the Learning Society: Sociological Perspectives Peter Jarvis The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction Sharan B. Merriam
Materyal
Dökümanlar Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide Sharan B. Merriam et al. The Adult Learner, Sixth Edition: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development Malcolm S. Knowles et al. Enhancing Adult Motivation to Learn: A Comprehensive Guide for Teaching All Adults Raymond J. WlodkowLearning to Learn: Making the Transition from Student to Life-Long Learner Kenneth A. Kiewraski Training Adults: Life Long Learning Robert E. Ripley Adult Learners: Understanding and Instructing Robert E Ripley Planning Programs for Adult Learners: A Practical Guide for Educators, Trainers, and Staff Developers, Rosemary S. Caffarella Adult and Continuing Education: Theory and Practice Peter Jarvis Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice Peter Jarvis The Sociology of Adult and Continuing Education Peter Jarvis Globalization, Lifelong Learning and the Learning Society: Sociological Perspectives Peter Jarvis The Profession and Practice of Adult Education: An Introduction Sharan B. Merriam
Ödevler To analyze Gender and Education Theories ina critical way Focus Group Work
Sınavlar Presentation
Materyal Diğer Writing Article
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)