Ders Adı Cam İyonomer Siman ve Kompomer Restoratifler
Ders Kodu 03DHT6108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 1-R. Banu ERMİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Daimi ve geçici cam iyonomer restorasyonların dayandığı temel ilkeleri açıklar Cam iyonomerin restorasyonlarda gözlenen başarısızlıklar için neden sonuç ilişkisi kurar
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Cam iyonomerlerin sınıflandırması, yapıları ve özellikleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Cam iyonomer yapısı, özellikleri ve sınıflandırılmasını kavrayabilme Cam iyonomerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme ve en son gelişmeleri takip edebilme
Dersin Amacı Restoratif dişhekimliğinde materyal bilgisi
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Terminoloji ve sınıflandırma
2 Terminoloji ve sınıflandırma
3 Terminoloji ve sınıflandırma
4 Tarihsel gelişim
5 Tarihsel gelişim
6 Tarihsel gelişim
7 Yapısı ve özellikleri
8 Yapısı ve özellikleri
9 Yapısı ve özellikleri
10 Klinik faktörler
11 Klinik faktörler
12 Klinik faktörler
13 Klinik faktörler
14 Arasınav
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Diş çürüğü oluşumuna etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olma, bu faktörleri analiz edebilme ve bireylerin çürük riskini değerlendirebilme, 3
2 Diş çürüğü oluşumunu önleyen koruyucu yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve kişiye özgü koruyucu yöntemler uygulayabilme 3
3 Diş çürüğünü doğru teşhis edebilme ve uygun tedavi yöntemini seçebilme, 2
4 Restoratif materyallerle ilgili teorik bilgiye sahip olma, doğru materyali seçebilme ve gerektiğinde bu materyalleri geliştirmek için farklı görüşler ortaya koyabilme, 4
5 İleri restorasyon tekniklerini uygulayabilme, 3
6 Diş dokularını içeren estetik tedavileri başarılı bir şekilde uygulayabilme, 4
7 Yaşlıların diş sağlığını tehdit eden faktörleri bilme, bu hastalarda uygun koruyucu yöntemleri, restoratif materyalleri ve restorasyon tekniklerini seçebilme, 5
8 Dişhekimliği alanında sağlıklı dokuları mümkün olduğu kadar koruyarak çürük dokusunu uzaklaştırmak amacıyla son yıllarda geliştirilen minimal invaziv restorasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu konsepte uygun olacak şekilde restoratif işlemler sırasında sağlıklı dokuları mümkün olduğunca koruyabilme, 5
9 Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve doğru araştırma planlayabilme, 3
10 Sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde sunabilme, 4
11 Alanında literatürde yer alan yabancı kaynakları takip edebilme, 4
12 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme, 5
13 Araştırma ve öğrenme tekniklerini hayat boyu uygulayabilme. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 13 25
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 13 25
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 1 13
Ödevler 13 3 39
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 13 4 52
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 132    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Roberson TM, Heymann HO, Swift EJ. Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry. 5th ed. St. Louis, Missouri: Mosby Elsevier; 2006. 2. Summitt JB, Robbins JW, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry: A Contemporary Approach. 3rd ed. Illinois: Quintessence Pub; 2006.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)