Ders Adı Amalgam
Ders Kodu 03DHT6109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) 1-R. Banu ERMİŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Amalgam restorasyon endikasyonu koyar Amalgam ve civa hijyeni ile ilgili temel kavramları tanımlar
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Amalgamın sınıflandırması, yapıları ve özellikleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Amalgamın yapısı, özellikleri ve sınıflandırılmasını kavrayabilme Civanın hekim, hasta ve çevreye etkilerini açıklayabilme
Dersin Amacı Restoratif dişhekimliğinde materyal bilgisi
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Terminoloji ve sınıflandırma
2 Terminoloji ve sınıflandırma
3 Terminoloji ve sınıflandırma
4 Yapısı ve özellikleri
5 Yapısı ve özellikleri
6 Yapısı ve özellikleri
7 Klinik faktörler
8 Klinik faktörler
9 Klinik faktörler
10 Civa hijyeni
11 Civa hijyeni
12 Civa hijyeni
13 Civa hijyeni
14 Arasınav
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Diş çürüğü oluşumuna etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olma, bu faktörleri analiz edebilme ve bireylerin çürük riskini değerlendirebilme, 3
2 Diş çürüğü oluşumunu önleyen koruyucu yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve kişiye özgü koruyucu yöntemler uygulayabilme 4
3 Diş çürüğünü doğru teşhis edebilme ve uygun tedavi yöntemini seçebilme, 4
4 Restoratif materyallerle ilgili teorik bilgiye sahip olma, doğru materyali seçebilme ve gerektiğinde bu materyalleri geliştirmek için farklı görüşler ortaya koyabilme, 5
5 İleri restorasyon tekniklerini uygulayabilme, 4
6 Diş dokularını içeren estetik tedavileri başarılı bir şekilde uygulayabilme, 1
7 Yaşlıların diş sağlığını tehdit eden faktörleri bilme, bu hastalarda uygun koruyucu yöntemleri, restoratif materyalleri ve restorasyon tekniklerini seçebilme, 1
8 Dişhekimliği alanında sağlıklı dokuları mümkün olduğu kadar koruyarak çürük dokusunu uzaklaştırmak amacıyla son yıllarda geliştirilen minimal invaziv restorasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu konsepte uygun olacak şekilde restoratif işlemler sırasında sağlıklı dokuları mümkün olduğunca koruyabilme, 3
9 Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve doğru araştırma planlayabilme, 2
10 Sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bilgiyi doğru ve etkili bir şekilde sunabilme, 4
11 Alanında literatürde yer alan yabancı kaynakları takip edebilme, 5
12 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme, 5
13 Araştırma ve öğrenme tekniklerini hayat boyu uygulayabilme. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 13 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 1 13
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 67    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Roberson TM, Heymann HO, Swift EJ. Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry. 5th ed. St. Louis, Missouri: Mosby Elsevier; 2006. 2. Summitt JB, Robbins JW, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry: A Contemporary Approach. 3rd ed. Illinois: Quintessence Pub; 2006. 3. McCabe JF, Walls AWG. Applied Dental Materials. 9th ed. Oxford: Wiley-Blackwell; 2008.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)