Ders Adı Eski Türk Edebiyatına Giriş I
Ders Kodu TDE-103
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Kadriye Orak Külcü
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları ....................
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Nazım şekilleri, aruz ve örnekleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri ....................
Dersin Amacı Eski Türk Edebiyatını tanıtmak
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
2 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
3 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
4 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
5 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
6 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
7 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
8 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
9 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
10 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
11 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
12 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
13 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
14 Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Dersle ilgili kaynakça (bibliyografya) bilgisi verilmesi, bu bağlamda öncelikle Klâsik Türk edebiyatı/şiiri ifadesinin tanımı; “Divan Edebiyatı/Şiiri”, “Osmanlı Edebiyatı/Şiiri”, “Yüksek Zümre Edebiyatı/Şiiri”, “Havas Edebiyatı/Şiiri” vb. olmak üzere kullanılan diğer tanımlama ve terimler üzerinde durulması; bu edebiyatın teşekkülü, orta çıktığı dönemdeki tarihî, sosyal ve siyasî durum, coğrafyası, özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Türk Dili ve Edebiyatı’nın başlangıçtan bugüne kadarki gelişimi ve tarihçesi hakkında, bu konuda hazırlanan güncel kaynaklardan da yararlanarak ileri düzeyde bilgi sahibi olur. 5
2 Eski harflerle yazılmış edebî metinleri, bu konuya dair hazırlanmış eski ve yeni kaynaklardaki bilgilerden de yararlanarak okuma, yazma ve anlama bilgisi edinir. 5
3 Dünden bugüne konuyla ilgili ortaya konulmuş kaynaklardan istifade ederek tarihî ve çağdaş Türk lehçe ve şivelerini temel seviyede bilir. 5
4 Klâsik ve güncel kaynaklardaki bilgilerle de destekleyerek Türkiye Türkçesi ağızlarının temel gramer özelliklerini bilir. 5
5 Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilmeye dair bilgi sahibi olur. 5
6 Türkçenin lehçelerinin tarihî gelişimi hakkında lisans düzeyinde genel bilgiler edinir. 1
7 Türk Dili ve Edebiyatı alanında ileri seviyede edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilir ve böylece dünden bugüne kaleme alınan edebî eserleri, hem edebiyat hem de dil açısından yorumlayabilir, değerlendirebilir. 1
8 Öğrenciler Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili internet üzerinden erişim sağlayabilme, bütün ciddi ve akademik kaynaklardaki bilgilere ulaşma becerisi edinir. 1
9 Türk Dili ve Edebiyatı alanında hazırlayacağı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir veya grup çalışmalarına katılabilir. 5
10 Türk Dili ve Edebiyatı alanında eski ve yeni harfli metinlerin anlaşılması, klâsik ve/veya modern teorilerle dil ve edebiyat açısından incelenmesi, alana dair sözlü metinlerin derlenmesi gibi konularda karşılaşılan sorunları hem bireysel olarak çözebilme hem de bu tür çalışmaların grup hâlinde yapılması durumunda ekibin bir üyesi sıfatıyla sorumluluk alabilir. 5
11 Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak etkin ve doğru kullanabilir. 5
12 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini, önerilerini yazılı ve sözlü olarak başarıyla aktarabilir. 5
13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve hem doğrudan alana dair hem de alanla ilgili diğer hususlarda yaşam boyu öğrenme bilinci edinir. 0
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla alâkalı verileri toplamada, yorumlamada, uygulamada ve elde ettiği sonuçları paylaşmada millî, ilmî ve ahlâkî değerlere uygun hareket eder. 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 2 20
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 30 3 90
Ödevler 1 9 9
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 147    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu İpekten, Halûk (2007). Divan Edebiyatında Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergâh Yayınları. Saraç, M. A. Yekta (2010). Klâsik Edebiyat Bilgisi, Biçim-Ölçü-Kafiye. İstanbul: Gökkubbe Yayınları. Akün, Ömer Faruk (1994). “Divan Edebiyatı”. DİA. c. IX. İstanbul. Kocatürk, V. (1964). Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Edebiyat Yayınevi. Banarlı, Nihat Sami. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. C.I. Ali Nihat Tarlan (1933). Edebî Sanatlara Dair. İstanbul: İnkılâp Kitaphanesi. Bilgegil, Kaya (1989): Edebiyat Bilgi ve Teorileri. İstanbul: Enderun Kitabevi. Dilçin, Cem (1997). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Külekçi, Numan (1995). Açıklamalar ve Örneklerle Edebî Sanatlar. Ankara: Akçağ Kitabevi.
Diğer Kaynaklar İpekten, Halûk (2007). Divan Edebiyatında Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergâh Yayınları. Saraç, M. A. Yekta (2010). Klâsik Edebiyat Bilgisi, Biçim-Ölçü-Kafiye. İstanbul: Gökkubbe Yayınları. Akün, Ömer Faruk (1994). “Divan Edebiyatı”. DİA. c. IX. İstanbul. Kocatürk, V. (1964). Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Edebiyat Yayınevi. Banarlı, Nihat Sami. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. C.I. Ali Nihat Tarlan (1933). Edebî Sanatlara Dair. İstanbul: İnkılâp Kitaphanesi. Bilgegil, Kaya (1989): Edebiyat Bilgi ve Teorileri. İstanbul: Enderun Kitabevi. Dilçin, Cem (1997). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Külekçi, Numan (1995). Açıklamalar ve Örneklerle Edebî Sanatlar. Ankara: Akçağ Kitabevi.
Materyal
Dökümanlar İpekten, Halûk (2007). Divan Edebiyatında Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergâh Yayınları. Saraç, M. A. Yekta (2010). Klâsik Edebiyat Bilgisi, Biçim-Ölçü-Kafiye. İstanbul: Gökkubbe Yayınları. Akün, Ömer Faruk (1994). “Divan Edebiyatı”. DİA. c. IX. İstanbul. Kocatürk, V. (1964). Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Edebiyat Yayınevi. Banarlı, Nihat Sami. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. C.I. Ali Nihat Tarlan (1933). Edebî Sanatlara Dair. İstanbul: İnkılâp Kitaphanesi. Bilgegil, Kaya (1989): Edebiyat Bilgi ve Teorileri. İstanbul: Enderun Kitabevi. Dilçin, Cem (1997). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Külekçi, Numan (1995). Açıklamalar ve Örneklerle Edebî Sanatlar. Ankara: Akçağ Kitabevi.
Ödevler
Sınavlar 5. hafta kısa sınav, 7. hafta ara sınav, 12. hafta kısa sınav, 15. hafta yıl sonu sınavı.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)