Ders Adı Lydia Uygarlığı ve Sanatı
Ders Kodu ARK-246
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Lydia Uygarlığının Batı Anadolu ve Pers Uygarlığı ile iletişimini ve etkileşimini anlayarak arazi çalışmalarında ele geçen buluntuların yorumlanabilmesi yeteneğini kazanmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Lydia Uygarlığının diğer bölgeler ile etkileşimi ve özellikle seramik, mimari eserler ve bronz buluntular açısından karşılaştırılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Lydia Uygarlığı 'nın Mimarisini, Seramiğini ve Bronz eserlerini ve Tarihini Anlamak
Dersin Amacı Lydia Uygarlığının ve Sanatını tanımak
WorkPlacement Kullanılmamaktadır.
Hafta Konular  
1 Lydia Uygarlığı
2 Lydia Uygarlığı Tarihi
3 Lydia Uygarlığı Sanatı
4 Lydia Uygarlığı ve Seramik Sanatı
5 Lydia Uygarlığı ve Mimari
6 Lydia Uygarlığı ve Mezar Mimarisi
7 Lydia Uygarlığı ve Bronz Eserler
8 Lydia ve Pres Uygarlığı arasındaki etkileşim
9 Lydia ve Ionia Sanatının Karşılaştırılması
10 Lydia ve Phyrig Sanatının Karşılaştırılması
11 Lydia ve Aiolia Sanatının Karşılaştırılması
12 Lydia Sanatında Yabancı Etkiler
13 Pers ve Ion Sanatında Lydia Etkileri
14 Genel değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Arkeoloji alanında gerekli altyapıya (bilgi, beceri, teknik donanım vb.) sahip olmak. 2
2 Kazı, sondaj, yüzey araştırması vb. arkeolojik çalışma yöntemleri hakkında karşılaştırmalı uygulamalar yapabilmek. 1
3 Son arkeolojik veriler doğrultusunda yeni sonuçlara ulaşabilecek analitik düşünebilme yetkinliğine sahip olmak. 1
4 Arkeolojik alanlarda, öncelikle grup içerisinde ve daha sonra bireysel olarak çalışma ve inceleme yapmak. 2
5 Sosyal, kendisi ve çevresiyle barışık, çevreye, doğaya ve topluma duyarlı olabilmek. 2
6 Türkçeyi akademik düzeyde çok iyi kullanabilme, yanı sıra bilimsel yayınları takip edebilmek ve çalışmalarımıza katılan diğer yabancı meslektaşlarla iletişim kurabilmek için gerekli olan en az bir yabancı dil bilme yetkinliği kazanmak. 2
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinmek. 2
8 Disiplinler arası çalışmalara katılmak ve yürütülebilmek. 2
9 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak. 2
10 Alanı ile ilintili uluslar arası projelerde aktif biçimde yer alabilmek. 2
11 Kalite süreçleri ve yönetimi noktalarında katılım sağlayabilme. 0
12 Öğrenim süresi boyunca farklı programlardan dersler alarak akademik alt yapısını zenginleştirebilme 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 140    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Bury, J. B.; Meiggs, Russell. A History of Greece (Fourth Edition). London: MacMillan Press. Herodotus. Burn, A. R.; de Sélincourt, Aubrey, eds. The Histories. London: Penguin Books.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)