Ders Adı Genel Arkeoloji II
Ders Kodu ARK-348
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Mehmet ÖZHANLI
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1) Antik Dönem bronz, terrakotta ve cam yapım teknikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak 2) Ölü gömme teknikleri hakkında bilgili olmak 3) Kütüphane binalarının tarihsel gelişimini bilmek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Anadolu’da ölü gömme gelenekleri; lahitler; Ostotehkler, altarlar; bronz ve pişmiş toprak heykeller, cam eserler ile kütüphane binaları işlenecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Öğrenciyi farklı konulara yönlendirmek
Dersin Amacı Genel Arkeoloji dersleri seminer şeklinde yapılacaktır. Zorunlu dersler kapsamında ele alınmayan konuların anlatılması
WorkPlacement Kullanılmamaktadır
Hafta Konular  
1 Giriş: Antik Dönemde Nekropoller
  Ön Hazırlık: R. M. Cook, Clazomenian Sarkophagi, Mainz 1981.
2 Anadolu’da Ölü Gömme Gelenekleri
  Ön Hazırlık: B. Hürmüzlü, Anadolu’da Ölü Gömme Gelenekleri
3 Lahitler
  Ön Hazırlık: G. Koch, Roma İmparatorluk Dönemi Lahitleri 2001, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
4 Ostothekler
  Ön Hazırlık: G. Koch, Roma İmparatorluk Dönemi Lahitleri 2001, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
5 Altarlar
  Ön Hazırlık: Ünal,A.,1999: Hititler-Etiler ve Anadolu Uygarlıkları, İstanbul.
6 Bronz Döküm teknikleri ve Bronz Eserler
  Ön Hazırlık: S. Ö. Savaş, Çivi Yazılı Belgeler Işığında Anadolu’da Madencilik ve Maden Kullanımı, 2006.
7 Bronz eserler
  Ön Hazırlık: S. Ö. Savaş, Çivi Yazılı Belgeler Işığında Anadolu’da Madencilik ve Maden Kullanımı, 2006.
8 Terrakotta yapım teknikleri
  Ön Hazırlık: R. Higgins, Greek Terracottas, Methuen, coll. « Methuen's handbooks of archaeology », New York, 1967 B. Holtzmann and A. Pasquier, L'Art grec, La Documentation française, coll. « Manuels de l'École du Louvre », 1998 ;R. V. Nicholls, "La Fabrication des terres cuites", Histoire et archéologie, 81 (1984), pp. 24–31 W. Stevenson, The Pathological grotesque Representations in Greek and Roman Art, Ann Arbor, 1975
9 Pişmiş Toprak Heykeller
  Ön Hazırlık: R. Higgins, Greek Terracottas, Methuen, coll. « Methuen's handbooks of archaeology », New York, 1967 B. Holtzmann and A. Pasquier, L'Art grec, La Documentation française, coll. « Manuels de l'École du Louvre », 1998 ;R. V. Nicholls, "La Fabrication des terres cuites", Histoire et archéologie, 81 (1984), pp. 24–31 W. Stevenson, The Pathological grotesque Representations in Greek and Roman Art, Ann Arbor, 1975
10 Cam Yapım Teknikleri
  Ön Hazırlık: B. Gürler, Tire Müzesi Cam Eserleri,2000.
11 Cam eserler
  Ön Hazırlık: B. Gürler, Tire Müzesi Cam Eserleri,2000.
12 Antik Dönemde Kütüphaneler
  Ön Hazırlık: N. Yıldız, Antikçağ Kütüphaneleri, 2003, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
13 Anadolu’daki Kütüphane Binaları
  Ön Hazırlık: N. Yıldız, Antikçağ Kütüphaneleri, 2003, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
14 Genel Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 0
2 0
3 0
4 0
5 0
6 0
7 0
8 0
9 0
10 0
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)