Ders Adı Tohumlu Bitkiler Sistematiği
Ders Kodu BIO-210
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hasan ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları _
Dersin Öğrenme Çıktıları Sıınıflandırmanın günlük yaşantımızdaki yerini ve bilimsel faaliyetlere katkısını vurgulamak Sistemler arasındaki farklıkların sebeplerine dikkat çekmek Sınıflandırma için temel bilgileri sunmak Sınıflandırmanın gerekliliğini anlatmak Ekonomik açıdan önemli olan bitkileri anahatlarıyla tanıtmak
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Sınıflandırmanın amacı, önemi, tarihçesi, sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, sınıflandırma sistemleri, taksonomik kategoriler, önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Vejetasyon çalışmasının metotları hakkında bilgiler vermek ve kısmen pratiğini göstermek
Dersin Amacı Bitkileri sınıflandırmak ve sınıflandırma prensiplerini öğretmek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Sınıflandırmanın amacı, önemi, tarihçesi, Uygulama: Stereomikroskop tanıtımı ve teşhiste kullanılacak malzemelerin tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
2 Modern ve klasik taksonomi Uygulama: Föy içeriği ve doldurulmasında dikkat edilecek hususlar
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
3 Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri Uygulama: Teşhis anahtarı yapımı ve kullanımına ait denemeler
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
4 Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Numenklatür Kodu Uygulama: Bitki kısımlarının tanıtımı ve sistematikteki önemleri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
5 Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı Uygulama: Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
6 Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri Uygulama: Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve farklı bitki gruplarında hayat devri vs.
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
7 Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.) Uygulama:Kozalak ve meyve karşılaştırması, Gymnospermlerin cins düzeyinde teşhisi
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
8 Gymnospermlerin Genel Özellikleri ve Türkiye’deki Yayılışları Uygulama: Pinaceae, Cupressaceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
9 Gymnospermlerle Angiospermlerin karşılaştırılması Uygulama: Caryophyllaceae, Fabaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
10 Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) Uygulama: Apiaceae, Rosaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
11 Magnoliopsida’ya ait önemli familyalar (Caryophyllaceae, Cucurbitaceae Fabaceae, Apiaceae, Rosaceae vs.) Uygulama: Asteraceae, Scrophulariaceaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
12 Magnoliopsida’ya ait önemli familyalar (Asteraceae, Scrophulariaceaceae, Solanaceae, Lamiaceae vs.) Uygulama: Solanaceae, Lamiaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
13 Liliopsida’nın genel özellikleri ve önemli familyaları (Potamogetonaceae, Typhaceae, Butomaceae vs.) Uygulama: Liliaceae, Iridaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
14 Liliopsida’nın önemli familyaları (Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae vs.) Uygulama: Orchidaceae, Poaceae familyalarının tanıtımı
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., Gemici, Y., Leblebici, E., Bekat, L., 2008. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak.Kitaplar Serisi, No:116. Altuner, Z., 2002. Tohumsuz Btkiler Sistematiği, Gaziosmanpaşa Üniv. Fen-Edebiyat Fak., Cilt 1. Baytop, A., 1993, Farmasötik Botanik Ders Kitabı, Dilek Matbaası
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Biyoloji alanında ortaöğretimde kazanmış oldukları belirli seviyedeki bilgi, beceri ve yetkinlikler üzerine kendi alanlarının en yeni bilgilerini içeren, ders araç ve gereçlerini kullanarak daha kapsamlı ve ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur. 5
2 Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 5
3 Biyoloji alanı ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini uzman ya da uzman olmayan kişilere sözlü ya da yazılı olarak açık bir biçimde aktarır. 5
4 Alanı ile ilgili bilgiye ulaşabilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. 5
5 Alanındaki genel bilgi ve yöntemleri kullanabilmek için yeterli özgüvene sahip olur. 5
6 Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanır ve bu süreçte ortaya çıkabilecek karmaşık durumlarda sorumluluk alır. 5
7 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
8 Gelişen teknolojiye uyum sağlamak için yeterli düzeyde bilgisayar kullanım bilgi ve becerisine sahip olur. 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. 5
10 Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. 5
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 0
Devam 0 0
Uygulama 14 30
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 1 20
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 2 28
Arazi ya da Alan Çalışması 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 190    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları
Diğer Kaynaklar Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları
Materyal
Dökümanlar Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları
Ödevler Öğrenciler gruplandırılarak istedikleri bir bitki grubu hakkında detaylı bilgi toplamaktadırlar
Sınavlar Vize ve Final Sınavı
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)