Ders Adı Türkiye Bitki Örtüsü
Ders Kodu BIO-423
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hasan ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları -
Dersin Öğrenme Çıktıları Türkiye vejetasyonu ile ilgili çalışmaların tarihçesi Vejetasyon üzerine etkili faktörler Vejetasyon formasyonları, Türkiye?deki dağılımı ve yapıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Yok -
Dersin İçeriği Flora ve vejetasyon kavramlarının tanımı ve vejetasyon terimleri, Türkiye?nin flora ve vejetasyon yapısı, Vejetasyon üzerine etkili faktörler Türkiye?nin fitocoğrafi bölgeleri ve bitkileri, Orman vejetasyonları(yaprak döken ve dökmeyen), makiler, maki benzeri formasyonlar, bozkır vejetasyonu tipleri, çayırlar, yüksek dağ vejetasyonu
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Türkiyenin vejetasyon formasyonları ve sınırları, vejetasyonun tarihi gelişimi ve tahrip faktörleri hakkında bilgi vermek
Dersin Amacı Türkiye vejetasyon formasyonları ve genel özellikleri hakkında bilgilendirme
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Flora ve vejetasyon kavramlarının tanımı ve vejetasyon terimleri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
2 Türkiye’nin vejetasyon yapıları ve kısa açıklamaları
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
3 Vejetasyon üzerine etkili faktörler
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
4 Türkiye’nin fitocoğrafi bölgeleri ve bitkileri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
5 Türkiye’nin fitocoğrafi bölgeleri ve bitkileri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
6 Orman vejetasyonları(yaprak döken ve dökmeyen)
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
7 Orman vejetasyonları (yaprak döken ve dökmeyen),
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
8 Makiler, Maki benzeri formasyonlar
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
9 Garik (Frigana)
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
10 Bozkır vejetasyonu tipleri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
11 Bozkır vejetasyonu tipleri
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
12 Çayırlar ve önemi
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
13 Yüksek dağ vejetasyonu
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
14 Diğer ilgili konular
  Ön Hazırlık: Seçmen, Ö., 2008. Türkiye Florası Ders Notları, Ege Üniv. Matb., İzmir. Baytop, T.,2001 Anadolu Dağlarında 50 Yıl, Nobel Tıp Yayınları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Biyoloji alanında ortaöğretimde kazanmış oldukları belirli seviyedeki bilgi, beceri ve yetkinlikler üzerine kendi alanlarının en yeni bilgilerini içeren, ders araç ve gereçlerini kullanarak daha kapsamlı ve ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur. 5
2 Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 5
3 Biyoloji alanı ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini uzman ya da uzman olmayan kişilere sözlü ya da yazılı olarak açık bir biçimde aktarır. 5
4 Alanı ile ilgili bilgiye ulaşabilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır. 5
5 Alanındaki genel bilgi ve yöntemleri kullanabilmek için yeterli özgüvene sahip olur. 5
6 Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanır ve bu süreçte ortaya çıkabilecek karmaşık durumlarda sorumluluk alır. 5
7 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
8 Gelişen teknolojiye uyum sağlamak için yeterli düzeyde bilgisayar kullanım bilgi ve becerisine sahip olur. 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. 5
10 Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. 5
11 0
12 0
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Tarafımdan hazırlanmış bir ders notu bulunmaktadır
Diğer Kaynaklar Tarafımdan hazırlanmış bir ders notu bulunmaktadır
Materyal
Dökümanlar Tarafımdan hazırlanmış bir ders notu bulunmaktadır
Ödevler Öğrencinin tercih ettiği konularda 2 ödev
Sınavlar Arasınav, yarıyıl sonu sınavı ve Bütünleme
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)