Ders Adı Programlama Dili
Ders Kodu IST-324
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr. Üyesi Ömer Utku ERZENGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Veri Tabanındaki ilişkisel kavrama bağlı tablolar arası ilişki yaratmak. Tablolara veri girmek, silmek ve değiştirmek. Tabloları değiştirmek ve silmek. Tabloların sorgulanması.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği 1- İlişkisel Veri Tabanı Kavramı 2- İlişkisel Cebir Kavramı 3- Listeleme usulü veri 4- İlişkisel Veri Tabanı 5- Birincil Anahtar Kavramı 6- Tablo oluşturmak, Değiştirmek ve Silmek 7- Tablolar Arasındaki İlişkileri Yaratmak 8- Veri Normalizasyonu 9-Tabloları sorgulamak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri İlişkisel Veri Tabanı kavramını içinde tabloların öğretilmesi. Create, Delete, Alter ve Drop komutları. Tabloların sorgulanması. Birincil ve ikincil anahtar kavramları. Select komutuyla sorgulama yapılması
Dersin Amacı İlişkisel Veri Tabanları ve bu veri tabanlarındaki işlemlerin gerçekleştirmek için kullanılan SQL dilinin öğretilmesi
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Veritabanlarına Giriş
2 Veritabanı Ortamı
3 Veritabanı Mimarisi
4 İlişkisel Veritabanı Modeli
5 İlişkisel Cebir ve hesaplama
6 Veri Manipülasyonu
7 Veri tanımlama
8 Veritabanı sistemi geliştirme yaşam döngüsü
9 Varlık-Nesne İlişkisi Modellemesi
10 Normalizasyon
11 Kuramsal ve Mantıksal Veritabanı tasarımı
12 Fiziksel Veritabanı Tasarımı
13 Veritabanı yönetim sistemleri ve Web
14 Profesyönel, hukuki ve etik konular
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleki ve etik bilinci sorumluluğunu kazanır. 4
2 İhtiyaç duyulan çalışma için veri toplayabilir ve düzenleyebilir. 3
3 Toplanan verilerin analizi konusunda doğru teşhisi koyabilir ve doğru analiz tekniğini tespit edebilir. 4
4 İstatistik alanı ile ilgili yeterli teori ve uygulama bilgisine sahip olur. 4
5 Mesleği ile ilgili gerekli yazılımları kullanabilme yeteneğine sahip olur. 4
6 Bulunduğu projelerde mesleki bilgi ve becerisini kullanarak planlama ve yönetebilme yeteneğini kazanır. 4
7 Ortaya çıkan problemlerin istatistiksel bilgisini de kullanarak tanımlama ve çözümleme becerisi kazanır. 4
8 Mesleki bilgilerini uzman ve uzman olmayan kişilere aktarabilme yeteneğine sahip olur. 4
9 İstatistik bilgisini diğer bilim dalları içinde kullanabilme ve kendini geliştirme yeteneği kazanır. 3
10 Hayatı boyunca öğrenmenin önemini kavrama ve uygulama becerisi kazanır. 4
11 Öğrenmeyi öğreterek bilgiye erişebilme ve gerekli bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. 3
12 İstatistiksel düşünme yeteneği kazanır ve uygulama becerisine sahip olur. 4
13 0
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Öğretim üyesinin ders dokümanları
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)