Ders Adı İbadet Esasları I
Ders Kodu ILA-109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Adnan KOŞUM Doç. Dr. Ünal YERLİKAYA Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Muhammet Peşe Dr. öğr. Üyesi Ömer Faruk ATAN
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Yıldız DEMİR Arş. Gör. Serap Nurhan ÇAM
Dersin Öğrenme Çıktıları İbadetlerle ilgili temel kavramları öğrenmek ve namazla ilgili temel bilgileri edinmek
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Temel kavramlar, Namazla ilgili hükümler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri İbadetlerle ilgili temel kavramları öğretmek
Dersin Amacı İbadetlere ilişkin temel bilgileri vermek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Kavramsal çerçeve: İbadet-muamelat ayrımı ve fıkıh sistematiği bakımından değeri
2 İslam’da ibadet: İbadet kavramı, ibadetlerin çeşitleri ve ibadetin temel ilkeleri
3 Fıkıhta hüküm: İbadet yükümlülüğü ve yükümlülüğün dereceleri
4 İslam’da ibadet: İbadetlerle ilgili bazı terimler
5 İslam ibadet sistemindeki yeri ve önemi bakımından temizlik: Taharet bahsi ve ilgili fıkhi hükümler
6 Namaz: Tanımı ve çeşitleri
7 Namaz: Namazla ilgili temel fıkhî hükümler
8 VİZE SINAVI
9 Namaz: Namazın şartları ve rükünleri
10 Namaz: Namazın vacibleri
11 Namaz: Namazın sünnetleri ve adabı
12 Namaz: Namazın mekruhları ve namazı bozan davranışlar
13 Namaz: Namaz çeşitleri (farz, vâcib, sünnet/nafile namazlar)
14 Namazla ilgili bazı konular: Seferilik, namazların birleştirilmesi, namazları kazası vb.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 3
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 2
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 2
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 1
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 2
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 2
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 2
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 2
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 2
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 3
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 4
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 2
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 2
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 76    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar İslam Tarihi El Kitabı, Editör: Eyüp Baş, Grafiker Yayınları, Ankara 2018.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)