Ders Adı Farsça I
Ders Kodu ILA-525
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Melek DİKMEN
Dersin Yardımcıları -
Dersin Öğrenme Çıktıları ....................
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
- -
Dersin İçeriği Farsça temel biilgiler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri ....................
Dersin Amacı Temel Farsça bilgilerini öğrenmek
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Farsçanın önemi, tarihi süreci
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
2 Farsçada kullanılan alfabe
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
3 Farsçada Zamirler
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
4 İsim cümlesi
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
5 Tamlamalar
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
6 Farsçada sayılar
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
7 Geçmiş Zaman
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
8 Vize sınavı
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
9 Şimdiki Zaman
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
10 İsmin Halleri
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
11 Emir cümlesi
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
12 Mevsimler, günler, aylar
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
13 Farsçada Saatler
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
14 Final sınavı
  Ön Hazırlık: -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine. Yıldırım, Nimet (2014) Farsça Dilbilgisi. İstanbul: Kabalcı Yayıncılık. Osman Aslanoğlu, Kendi Kendine Kolay Farsça, Kent Işıkları Yay.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 5
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 5
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 5
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 5
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 5
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 5
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 5
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 5
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 5
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 5
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 5
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 60    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine.
Diğer Kaynaklar -Kırlangıç, Hicabi (2000) Farsça. Ankara: Sefine.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar Bir vize ve bir yarıyıl sonu sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)