Ders Adı Din Fenomenolojisi
Ders Kodu ILA-539
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) 1-Nasuh GÜNAY 2-Azize UYGUN
Dersin Yardımcıları Halit Ahmet ÇİFTÇİ
Dersin Öğrenme Çıktıları Dinleri kaynağı, lüzumu hakkında bilgi sahibi olur. Dinlerin inanç, ibadet, ahlak ve teşkilat yapıları hakkında bilgi sahibi olur Dinlerin misyon ve tebliğ metotlarını kavrar. Dinlerin ortak ve farklı yönlerini analiz edebilme bilgi ve becerisini kazanır Yeni dini hareketlerle ilgili bilgi sahibi olur.
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği Tarihte görülmüş ve sonradan ortadan kalkmış dinlerle, günümüzde varlığını devam ettiren dinlerin tarihi yönü, inanç, ibadet, ahlak, mezhep, teşkilat yapıları, misyon çalışmaları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dersin program öğrenim çıktılarıyla ilişkisi konusunda belirlenen katkı düzeyinin gerçekleştirilmesi.
Dersin Amacı Dinler hakkında bilgi sahibi olmak.
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Din Fenomenolojisi kavramı, Din Fenomenolojisi biliminin tarihi, içeriği, dinlerin sınıflandırılması
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
2 Kutsal kavramı, Kutsal Tabiat ve Kültsel Nesneler
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
3 Kutsal Tabiat ve Kültsel Nesneler
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
4 Kutsal Mekanlar
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
5 Kutsal Mekanlar
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
6 Kutsal Zamanlar
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
7 Kutsal Zamanlar
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
8 Vize
9 Kutsal Davranışlar ve İbadetler
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
10 Kutsal Davranışlar ve İbadetler
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
11 Kutsal Söz ve Yazılar
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
12 Dinlerde Hidayet ve Kurtuluş
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
13 Dinlerin Tasavvur Merkezi
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
14 İnsan, Genel Değerlendirme.
  Ön Hazırlık: Ekrem SARIKÇIOĞLU, Din Fenomenolojisi, Isparta 2011. Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 4
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 5
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 4
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 5
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 4
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 5
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 4
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 5
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 5
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 5
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 4
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 5
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Nasuh GÜNAY, Bilgisayar Destekli Dinler Tarihi Öğretimi, Isparta 2001.
Diğer Kaynaklar Ekrem SARIKÇIOĞLU, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta 2008,Günay TÜMER- Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara 1993; Yaşayan Dünya Dinleri, İstanbul 2007.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)