Ders Adı Günümüz Felsefe Akımları
Ders Kodu ILA-594
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Nejdet DURAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Çağdaş düşüncenin karakteristikl özelliklerini saymak. Çağdaş düşünürlerin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak Çağdaş felsefenin sorunlarına aşina olma Modernlik, Çağdaşlık ve Güncellik: Günümüzde Felsefe
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
-
Dersin İçeriği 20. Yüzyıl felsefesi filozoflar, felsefi akımlar ve felsefi problemler ile işlenecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri 20. Yüzyıl felsefesi filozoflar, felsefi akımlar ve felsefi problemlerin orijinal kaynaklardan okuyarak, tanıması.
Dersin Amacı Çağdaş felsefenin belli başlı filozof, akım, kavram ve sorunlarının ele alınıp incelenmesi
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 Modernlik ve Çağdaşlık
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
2 Modernite ve Postmodernite
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
3 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
4 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
5 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
6 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
7 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
8 Sınav
9 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
10 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
11 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: vDelacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
12 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
13 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
14 Çağdaş Felsefe: Problemler ve Akımlar
  Ön Hazırlık: Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 4
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 5
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 3
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 4
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 5
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 4
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 5
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 3
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 4
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 5
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 4
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 4
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 74    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
Diğer Kaynaklar Delacampagne, Ch., 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, çev. D. Çetinkasap, İş Bankası yay., İstanbul, 2010
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)