Ders Adı Türk Aydını ve Din
Ders Kodu ILA-608
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof.Dr. Ramazan UÇAR
Dersin Yardımcıları yok
Dersin Öğrenme Çıktıları ....................
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
- -
Dersin İçeriği 19. yüzyıl ve 20. yüzyılda yaşamış öne çıkan bazı Türk düşünürler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri ....................
Dersin Amacı 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başında Türk aydınının gündemini meşgul din olgusuna yönelik tartışmalar hakkında bilgilendirme yapmak
WorkPlacement
Hafta Konular  
1 19. ve 20. yüzyılda Türk Toplumundaki fikir tartışmaları
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
2 Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık, Türkçülük akımları
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
3 Osmanlıcılık, İslamcılık, Batıcılık, Türkçülük akımları
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
4 Din ve Değişim İlişkileri Bağlamında Türk Toplumu
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
5 Din ve Değişim İlişkileri Bağlamında Türk Toplumu
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
6 Mehmet Akif Ersoy ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
7 Yusuf Akçura ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
8 Abdullah Cevdet ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
9 Ziya Gökalp ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
10 Celal Nuri ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
11 Prens Sabahattin ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
12 Süleyman Nazif ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
13 Ahmet Rıza ve Fikirleri
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
14 Genel Değerlendirme
  Ön Hazırlık: Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toplumun din hizmeti ve din eğitimi ihtiyacına cevap verebilecek bilgi ve becerileri kazanır. 3
2 İslam dinini temel kaynaklarından araştırabilecek düzeyde Arapça bilgisine sahip olur. 4
3 Alanındaki bilimsel araştırmaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil (Batı dili) bilgisine sahip olur. 5
4 Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanır. 5
5 Toplumun dinî sosyal hizmet, dinî danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik farkındalık, mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. 4
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve öğrenme süreçlerini programlama ve yönlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olur. 5
7 Teoloji ve din bilimleri alanındaki kavramları, düşünceleri, problemleri tanımlayabilme, bilimsel yöntemlerle araştırabilme, verileri sınıflandırma, değerlendirme, yorumlama ve analiz ederek bilimsel sonuçlara ulaşabilme becerisine sahip olur. 5
8 Aktüel dinî meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
10 Çeşitli boyutlarıyla din olgusu ve dinî hayata ilişkin konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; bilgi birikimini ve sorunların çözümüne ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetisi kazanır. 4
11 Toplumumuzdaki mezhebî ve dinî farklılıklar karşısında birleştirici, uzlaştırıcı ve hoşgörü temelli bir tutuma sahip olur. 4
12 Günümüz dünyasında yaşanmakta olan dinler ve inanç sistemleri hakkında yeterli bilgi donanımına sahip olur. 5
13 İslam kültür ve medeniyeti hakkında diğer kültür ve medeniyetlerle mukayese edebilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olur. 5
14 0
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 60    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
Diğer Kaynaklar Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
Materyal
Dökümanlar Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
Ödevler Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi; Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I, II; Şerif Mardin, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri
Sınavlar Ara Sınav Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)